Sista avgången för SL:s linje 434...

Startat av jbnilsson, 07 maj 2012, 16:42:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Citat från: tågluffaren skrivet 08 maj 2012, 16:03:12 PM

Sedan komme en ny vecka med nya avgångar :)

Aha tänkte väl, rubriken var sista avgången för linje 434 och det kunde ju lika väl inneburit att linjen lades ner, eller kanske ersattes av en förlängd 433 eller dylikt.

Rubriken borde varit veckans sista eller dagens sista avgång eller sådant, då hade man kanske mer förstått innebörden.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Carl Eric

Citat från: Jona skrivet 08 maj 2012, 16:09:58 PM
Rubriken borde varit veckans sista eller dagens sista avgång eller sådant, då hade man kanske mer förstått innebörden.

/Jona

Borde och borde, jag satt själv och funderade vad det var som du undrade skulle ersättas med, såg först ingen koppling alls till tråden! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Börje

Och jag körde turen 20:48 med samma linjesträckning (veckans näst sista 434!). Tyvärr med 6464 (B9S). Många bussnackare på stavsnässtyrningar denna afton!  :)

at1981

Hej!

Jag minns förr, d.v.s. på 90-talet.

Då skyltades linje 434 så här:

*
Byns gård
- I nutid skyltar linje 433 " (rad1) Djurö (rad 2) via Stavsnäs" på motsvarande turer.

*
(rad 1) Sollenkroka (rad 2) Överby.

--- Att turen gick via Stavsnäs eller ej framgick av tidtabellen.

Som en parentes skyltades linje 438 förr (rad 1) Kalvsvik (rad 2) Boda och nu skyltas bara Boda på linje 438.
Turer som går till Kalvsvik via Boda från Slussen borde skylta Kalvsvik via Boda och turer till Boda via Kalvsvik borde då skylta Boda via Kalvsvik.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.