Sista avgången för SL:s linje 434...

Startat av jbnilsson, 07 maj 2012, 16:42:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jbnilsson

Sista avgången för SL:s linje 434 vecka 18.

Keolis 6045 ska snart köra fram för veckans sista 434 mot Överby via Stavsnäs & Sollenkroka

Keolis 6045     Slussen (Sjöbergsplan)

jbnilsson

En liten bonusbild för er som "diggar" Keolis Busslink -skyltningen :)

Keolis 6045

Carl Eric

Citat från: jbnilsson skrivet 07 maj 2012, 16:46:07 PM
En liten bonusbild för er som "diggar" Keolis Busslink -skyltningen :)

Keolis 6045

:D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

jbnilsson

Linje 434 från Slussen via både Stavsnäs och Sollenkroka till Överby är Nacka/Värmdö´s längsta tur.   På alla varianter av linje 434 krävs färdskrivarblad/förarkort. Enda linjen i Nacka/Värmdö som kräver det.

Björn Lövdahl

Citat från: jbnilsson skrivet 07 maj 2012, 17:50:47 PM
Linje 434 från Slussen via både Stavsnäs och Sollenkroka till Överby är Nacka/Värmdö´s längsta tur.   På alla varianter av linje 434 krävs färdskrivarblad/förarkort. Enda linjen i Nacka/Värmdö som kräver det.

Det är ju så att krävs det någon gång på linjen så blir faktum att det alltid krävs på linjen.,..
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Marc

Trevligt, själv låg jag timmen före dig (21:48) med 6042!!

P.Ek

Fin bild på linje som jag åker rätt ofta då jag ska till landstället! :)

P.Ek

En fråga: skyltar linje 434 aldrig längre "Överby via Sollenkroka" när den ska till Överby via Sollenkroka? Gjorde den förut tror jag.

Marc

Stavsnäs är "viktigare" än Sollenkroka, men efter Stavsnäs slår den om till Överby via Sollenkroka, för att efter Sollenkroka bli bara Överby!

jbnilsson

Pc:n skyltade bara Överby från Slussen, men jag tyckte det passade bättre med Överby via Stavsnäs, så jag ändrade skyltningen.
En sak jag då såg, var att Överby via Sollenkroka ej fanns inlagd i yttre skyltar för 434, men som Marc skrev så skyltar bussen själv om till det efter Stavsnäs.

P.Ek

Citat från: Marc skrivet 07 maj 2012, 20:40:45 PM
Stavsnäs är "viktigare" än Sollenkroka, men efter Stavsnäs slår den om till Överby via Sollenkroka, för att efter Sollenkroka bli bara Överby!
Citat från: jbnilsson skrivet 07 maj 2012, 20:51:15 PM
Pc:n skyltade bara Överby från Slussen, men jag tyckte det passade bättre med Överby via Stavsnäs, så jag ändrade skyltningen.
En sak jag då såg, var att Överby via Sollenkroka ej fanns inlagd i yttre skyltar för 434, men som Marc skrev så skyltar bussen själv om till det efter Stavsnäs.

Självklart ska bussen skylta "Överby via Stavsnäs" när den går via Stavsnäs, Sollenkroka till Överby, men t ex 18:32-avgången från Slussen vardagar går till Överby via Sollenkroka men ej via Stavsnäs. Våren 2010 såg jag en avgång kl 18:32 som bara skyltade Överby. Jag skulle med den till Sollenkroka och den gick till Sollenkroka, beror det på vilken förare som kör hur bussen skyltas?

Nobina 1840 vid Slussen

//P.Ek :)

Adrian Langemar

Det skulle vara bättre med olika linjebeteckningar. Att samma linje går olika vägar är förvirrande.

Jona

Vad händer med linjen sedan då? vad ersätts den med?

/Jona
MVH Filosofen Jona

jbnilsson

Citat från: Adrian Langemar skrivet 07 maj 2012, 21:20:54 PM
Det skulle vara bättre med olika linjebeteckningar. Att samma linje går olika vägar är förvirrande.

Jag skulle vilja se rullande text på undre raden.  Överst ska Slutdestinationen stå, och under ska det vara rullande text om det behövs, som i detta fallet
                                                                                                                Överby
                 via Stavsnäs, Sollenkroka

tågluffaren

Citat från: Jona skrivet 07 maj 2012, 22:32:02 PM
Vad händer med linjen sedan då? vad ersätts den med?

/Jona

Sedan komme en ny vecka med nya avgångar :)