En buss i Båstad och en i Vallberga

Startat av Staffan Sävenfjord, 03 maj 2012, 18:14:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Det finns nog få stationer som har så vacker utsikt som Båstad. Eller Båstads södra som den egentligen heter nu för att skilja den från Båstads norra. Den senare kommer att tas i bruk när tunneln genom Hallandsås är klar 2015 (jag korsar min fingrar) och den gamla har då spelat ut sin roll som järnvägsstation. Här steg Gustav V av en gång i tiden när han skulle till Båstad för att spela tennis och blev mottagen av stinsen i kritvit sommaruniform. Utom den dagen när ett spisbiträde på restaurangvagnen råkade  hälla ut vattnet med potatisskal just som tåget passerade stationen där stinsen posterade på plattformen.

Så många bussar går här inte men jag hade i alla fall turen att pricka in 14.15-avgången.

Sedan fortsätte jag mot Laholm och passerade den lilla byn Vallberga som utmärker sig av att ha två kaféer. Bilden är tagen utanför det ena av dem, Signes kafé. Om jag förstod rätt är Signe en ung företagsam tjej och goda bullar hade hon.

scaniaolsson

Klart Vallberga kan hålla sig med två fik !
Där finns ju bl.a. elverket, skämt åsido. När jag en gång i tiden på stenåldern (12 år sedan) jobbade på Banverket var det en kollega till mig som sa följande.

-Bjud en banverkare på en ulle och du har en vän för livet !
Kan säga att det stämmer rätt bra på en linjemontör också !!!!!

Lite utflippat men jag kunde inte låta bli  ;D

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Kent T

Är imponerad att du lyckades få bilden på mig och vår buss så bra, jag hann knappt se dig när du tog bilden i Vallberga!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kent T skrivet 04 maj 2012, 11:57:43 AM
Är imponerad att du lyckades få bilden på mig och vår buss så bra, jag hann knappt se dig när du tog bilden i Vallberga!

Det var knappt jag hann se dig heller. ;) Jag hade just tagit en bild på Signes Konditori och när just när jag tog ner kameran såg jag bussen och kastade i väg ett höftskott.