Huvudmeny

Köpenhamn [bilder]

Startat av Muk, 02 maj 2012, 11:15:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Några bilder från Köpenhamn. Besvärlig sol. Ber om ursäkt för irriterande skuggor etc.


Arriva 1524


Arriva 1531


Arriva 1532


Arriva 1542


Arriva 1547


Arriva 1947


City-trafik 2732


City-trafik 2809


City-trafik 2820


Nettbuss 8466

Jacob

Fina bilder!

En fråga angående dubbeldäckaren. Är det fördel eller nackdel att ha den styrande bakaxeln innan den icke-styrbara?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Kim

Citat från: Jacob skrivet 02 maj 2012, 11:45:10 AM
Fina bilder!

En fråga angående dubbeldäckaren. Är det fördel eller nackdel att ha den styrande bakaxeln innan den icke-styrbara?

//Jacob

Der er ikke styrende bagaksel på dobbeldækkeren.

Mattias Petersson

Tog du inga bilder på 6A linjen där ska det rulla nya scania omnilinkar ???
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

René Thaulov

Citat från: Mattias Petersson skrivet 04 maj 2012, 15:48:00 PM
Tog du inga bilder på 6A linjen där ska det rulla nya scania omnilinkar ???
Billederne er taget ca. 14 dage før der blev indsat Scania OmniLink på linje 6A.
Siden har også linje 1A fået Scania OmniLink, da Arriva overtog linjen 1. april 2012.

Mattias Petersson

1A Rullar den i Köpenhamn med?
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

René Thaulov

Citat från: Mattias Petersson skrivet 04 maj 2012, 15:55:22 PM
1A Rullar den i Köpenhamn med?
Ja, se bare billedet af City-Trafik 2732 blandt billederne i denne tråd.
København har linje 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 6A og 11A.
Indenfor det næste år kommer der også en linje 9A.

AO

Citat från: Jacob skrivet 02 maj 2012, 11:45:10 AM
Fina bilder!

En fråga angående dubbeldäckaren. Är det fördel eller nackdel att ha den styrande bakaxeln innan den icke-styrbara?

//Jacob

Om det rör sig om en buss som är kortare än 12 m skulle jag säga att det är en fördel att ha den styrande först, annars blir det ett väldigt stort baköverhäng som består av i stort sätt halva bussen. På längre bussar är det en fördel att ha den styrande längst bak, annars blir det svårt att komma runt i svängar.