Märstas senaste - Arriva 6396

Startat av Mikey, 30 april 2012, 15:46:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Nu börjar de gamla Jönköpingarna komma ut, men vad försiggår med inventarienumren? :o
Har lackeraren klistrat på det gamla numret av misstag, eller har Arriva äntligen slutat stapla alla SL-vagnar på varann i 7XXX-serien?

Fredrik Klint

Snygg bild, kul att se  :).
Hur många är det som kommit hit?

På tal om märkliga inv-nr, hur gick det med B9S vagnen som tillhör Nobina Norrtälje men har sitt gamla Veolia-nr?

bjorn_k

Fredrik, menar du UON519? Isåfall 2220 i Norrtälje...

På ajFån

Mikey

Citat från: Fredrik Klint skrivet 30 april 2012, 16:32:18 PM
Snygg bild, kul att se  :).
Hur många är det som kommit hit?

Tack. Det är mig veterligen två som skall gå i Märsta, denna samt en till som inte är klar ännu. Sedan står ytterligare 4 vagnar på depån i jönköpingslack, men de vet jag inte vad de är till.

virtual1

Citat från: Mikey skrivet 30 april 2012, 15:46:37 PM
Nu börjar de gamla Jönköpingarna komma ut, men vad försiggår med inventarienumren? :o
Har lackeraren klistrat på det gamla numret av misstag, eller har Arriva äntligen slutat stapla alla SL-vagnar på varann i 7XXX-serien?

Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 30 april 2012, 17:46:12 PM
Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Instämmer,  rent fjanteri med dessa omnumreringar
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Klint

Citat från: bjorn_k skrivet 30 april 2012, 16:46:47 PM
Fredrik, menar du UON519? Isåfall 2220 i Norrtälje...

På ajFån

Tack för den uppgiften  :).

virtual1

Citat från: Mikey skrivet 30 april 2012, 17:40:14 PM
Tack. Det är mig veterligen två som skall gå i Märsta, denna samt en till som inte är klar ännu. Sedan står ytterligare 4 vagnar på depån i jönköpingslack, men de vet jag inte vad de är till.

Kanske väntar på norrortsavtalet? =)

Daniel T

Trevligt! Kul att se att de börjar komma i trafik nu. Vart är bilden tagen någonstans?

Mikey

Virtual, det är mycket möjligt att de gör. Dock skulle man väl kunna lackera om dem redan nu och använda i befintliga områden tills vidare? :)

Daniel, tack, bilden tog jag på Dragonvägen i Väsby.

Bingoberra

Kul att de har blivit så pass fina igen.
Vissa av dem såg skrotfärdiga ut utvändigt när de lämnade Jönköping för ett par månader sedan.

virtual1

Citat från: Mikey skrivet 01 maj 2012, 13:40:25 PM
Virtual, det är mycket möjligt att de gör. Dock skulle man väl kunna lackera om dem redan nu och använda i befintliga områden tills vidare? :)

Daniel, tack, bilden tog jag på Dragonvägen i Väsby.

Kanske man gör också, är väl inte många dar sen 6396an blev omlackad? =)