Bussar på Kastrup i april 1993, del 1 (av 3)

Startat av Staffan Sävenfjord, 29 april 2012, 09:01:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Så kom jag då ut till Kastrup och checkade in den stora väskan men det var lite tid över innan jag behövde gå till gaten. På din tiden var säkerhetskontrollen närmast obefintlig utan det som måste göras innan det var dags att sig ombord på planet var att handla i Taxfree-butiken och få sin påse med en liter starksprit, 2 liter vin och 2 liter öl. Det blev alltså lite tid att fotografera ytterligare några danska bussar.

DSB International körde transfer mellan lufthavnen och Flygbåtarnas terminal i Nyhavn.

Så några bussar för dem som t ex skulle fortsätta med tåget från Hovedbangården i Köpenhamn.

Själv flög jag hem med Holmfrid Viking och tog sedan flygbussen (en H28, alltså B10M ledbuss) till Cityterminalen och därifrån taxi hem till Jordbro. Kände väl inte direkt för att ta pendeltåget med den tunga väskan och den kluckande plastpåsen.

CF

Hej Staffan

Mange tak for de mange dejlige billeder fra din rejse i Danmark. Det var vel ikke den eneste gang du var her ? :-D

Hilsen Claus

Staffan Sävenfjord

Citat från: Claus Frost skrivet 30 april 2012, 12:18:24 PM
Hej Staffan

Mange tak for de mange dejlige billeder fra din rejse i Danmark. Det var vel ikke den eneste gang du var her ? :-D

Hilsen Claus

Jag har varit rätt ofta i Danmark men det är inte så ofta det blivit tillfälle till bussfotografering. Men jag har lite bilder som är mellan 5 och 10 år gamla. Om jag och Bussnack lever kanske de kommer så småningom men just nu finns det ingen större anledning att visa dem med tanke på alla andra bilder jag också vill visa.