Rödingarna i Solna.. + 4906 då & nu

Startat av Bussmicke, 12 oktober 2007, 20:43:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Titta där jah! Trevlig bild!

Den tackar vi för Fiske-Micke!  ;D :D ;)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Citat från: Bussmicke skrivet 12 oktober 2007, 20:55:02 PM
Tack

?

Jaa...? Röding är ju en fisk....?  ;D
Jag försökte vara rolig, sorry om du tog illa vid dig.. :-[
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Cero

Träffsäkert! Nog saknar man 69xx lite i Söderort.

/Cero

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 12 oktober 2007, 20:59:32 PM
Jaa...? Röding är ju en fisk....?  ;D
Jag försökte vara rolig, sorry om du tog illa vid dig.. :-[

Okej, då är jag med och alls inte sur.
Hängde inte med bara.
//Bussmicke.

Ersa

Är 4906 nyligen lackad i rött?
Den ser nästan ny ut, även med tanke på alla rena bakljusglas.

Bussmicke

//Bussmicke.

Anders i Vendelsö

Är det bara jag eller skulle det inte se bättre ut med en helröd kostym utan vita inslag på bussarna i SL-trafiken? Nu verkar det bli så många olika varianter pga av olika anledningar...?

/Anders

M224

Citat från: Anders i Vendelsö skrivet 12 oktober 2007, 22:00:28 PM
Är det bara jag eller skulle det inte se bättre ut med en helröd kostym utan vita inslag på bussarna i SL-trafiken? Nu verkar det bli så många olika varianter pga av olika anledningar...?

/Anders
Nej för tusan! Jag vill också se helrött med vitt streck, men såfort jag nämner det så ser de flesta här rött.

Det funkar tydligen på blåbussarna, men dom röda ska ha vitt fram o bak (nåja 70% typ). Men varför göra det enkelt för sig.

Detta är ju så mycket snyggare och enhetligare!

Cyklisten

Ser fint ut, men man har ju van sig vid dessa vita "ramar" runt bakrutan. Det säger jag, en skåning  :-X

Anders i Vendelsö

Nu har ju vissa bussar bara rött bak, andra har vit och rött, några har svart och rött...mycket märkligt att SL inte sätter tydligare regler kring utseende på bussflottan. Om man ska jämföra olika verksamheter inom landstinget så kan man dra en parallel till ambulanssjukvården (som också bedrivs på entreprenad) och där är det mycket tydliga regler för hur fordonen skall vara till utseende, dvs man ska inte kunna urskillja de olika operatörernas fordon utan det skall vara en enhetlighet...

Anders i Vendelsö

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 oktober 2007, 22:44:23 PM
Givetvis finns det ett designprogram, sedan är det ibland problem med att följa detta.

//Lars

Vad är det för "problem" som uppstår? Har inte SL en uppföljning kring de avtal som är skrivna, för mig är det enkelt, om det nu finns ett designprogram och operatörerna inte följer detta så är ju det ett avtalsbrott. Varför visar SL inget intresse i detta? Mycket märkligt måste jag säga...

homer

Dessa bussar ser nästan ut att vara formgivna efter Sl's design där det är nedsänkt både fram och bak för vitt

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 oktober 2007, 22:44:23 PM
Givetvis finns det ett designprogram, sedan är det ibland problem med att följa detta.

//Lars

Som när man lackade över skyltskåpet bak på Swebus 4743, så ser den ut än. Proffsigt!