33 år and still going strong....(Bild från Fotobus...)

Startat av Kvarne, 24 april 2012, 20:00:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Fd SL/SL Buss AB H22 5932, sedmera Linjebuss 5932, rullar än idag i Rostov, Ryssland. Dock har den blivit lite kortare än den var från början....det är något som saknas.....
Bilden visar 5932 i Rostov den 9 april 2012. Fotograf: Express_161
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Camilla

Matte

Bränsle locket och tanken va väl på släpet på dessa?

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmupp

Kul att dessa fortfarande rullar runt. 8)

Citat från: Matte skrivet 25 april 2012, 14:00:59 PM
Bränsle locket och tanken va väl på släpet på dessa?

Haha, lite svårt att köra den då. ;D

yngrot

Nu så ser jag bilden  :)  men bussen ser ut att ha passerat bäst före datum ..  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

När kommer den första B9S:en, som ombyggd (i t.ex Ryssland) till en kortvagn? ;D

Bussfanatikern

Jag har sett bilder på just den här bussen tidigare på forumet och då både som ledad och oledad.

Niklas Bygdestam

Man har alltså tagit en ledbuss, tagit bort bakdelen på denna, sedan kapat bort bakpartiet på bakdelen och sedan satt det bakpartiet på framdelen?

Det verkar något krångligt tycker jag. Ett "hemmasnickrande" också. Bussen ser i alla fall ganska besynnerlig ut så här  ???
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Rost

Ex H22, i miniformat skulla man kunna säga. ;D ;)

/Peter

Bussmicke

Citat från: yngrot skrivet 25 april 2012, 19:08:36 PM
Nu så ser jag bilden  :)  men bussen ser ut att ha passerat bäst före datum ..  ;)

Rengöringsmedel verkar man inte känna till vad det är..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Där ska inte bussar vara snygga, de ska bara fungera. Även privatbilar brukar inte vara rena direkt...

Lars

Citat från: Ersa skrivet 25 april 2012, 19:55:52 PM
När kommer den första B9S:en, som ombyggd (i t.ex Ryssland) till en kortvagn? ;D
Då kommer det upp i Displayen "Kontrollera leden vid nästa stopp"

Danne B.

Citat från: Lars skrivet 27 april 2012, 13:18:31 PM
Då kommer det upp i Displayen "Kontrollera leden vid nästa stopp"

;D ;D ;D

Äkta busshumor!

//Danne