Du kapten. Välj din Commerce

Startat av Mr G, 24 april 2012, 13:40:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Commercereklamen 1970 var uppenbart anpassad till orten den visades på. Från Stockholm har jag tidigare visat en bild där det var Hugo som uppmanades välja sin Commerce. På Järntorget den här dagen riktade man sig istället till kaptener och snickare.
吉先生

BengaB40

Hej! Var det bättre på kapten Hugos tid? Ja kanske, man slapp i alla fall att bli antastad av miljö- och hälsonissar i reklamen! Hälsn. BengaB40

Gunnar D

Fint. En GS B42 (Volvo/VBK) på linje 85 mot Masthugget och kanske kom ettan på pys-Wilson till användning vid start i uppförsbackarna! Spåren för linje 1 svänger skönt i kurvorna.

/Gunnar

Staffan Sävenfjord

"Komärke" hade på 1960-talets senare hälft och in på 70-talet rykte om sig att vara en "käringcigarett" och därför inriktades marknadsföringen på att få även "riktiga män" att välja Commerce.

Det var andra tider då och det finns det jag saknar  från den tiden. Cigarretreklamen på bussarna hör dock inte till dem.

matti

Förr i tiden kunde man tända en Commerce i en busskur, man fick kanske bara några sura miner.
Idag skulle man ha hängts ut på Youtube.   ::)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Matti skrivet 25 april 2012, 17:43:52 PM
Förr i tiden kunde man tända en Commerce i en busskur, man fick kanske bara några sura miner.
Idag skulle man ha hängts ut på Youtube.   ::)

Ja, i dag är det ju förbjudet och ett lagbrott att röka i en busskur. Det tycker jag är jättebra!