Huvudmeny

GUB 704 och 705

Startat av Niklas Bygdestam, 16 april 2012, 21:54:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Jag blir inte klok på hur länge till man tänkt sig ha kvar 704 och 705 på GUB. I mer än ett år har jag hört att bussarna ska bort. Dessutom på senare tid rykten om att bussarna redan skulle vara sålda, och alltså tillhör en annan ägare nu. Men trots detta rullar bussarna kvar. Ett rykte jag hörde nyligen var att det senaste köpet skulle dragits in och att bussarna tillhör fortfarande GUB. Kan detta stämma? Och hur länge till ska de egentligen rulla? Till sommaren? Eller längre? För det ser inte ut som om man planerar att få bort bussarna.
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jacob

Eftersom ledvagnarna 212, 215 och 219 har motorhaveri så behövs DABarna ett tag till.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: Jacob skrivet 16 april 2012, 21:58:44 PM
Eftersom ledvagnarna 212, 215 och 219 har motorhaveri så behövs DABarna ett tag till.

//Jacob

Plus att vi har 296 ståendes också. 219 skall ha kommit hem igen, men vet ej om den kommit i trafik ännu.

//Niclas

Björn Ax

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 april 2012, 21:54:12 PM
Jag blir inte klok på hur länge till man tänkt sig ha kvar 704 och 705 på GUB. I mer än ett år har jag hört att bussarna ska bort. Dessutom på senare tid rykten om att bussarna redan skulle vara sålda, och alltså tillhör en annan ägare nu. Men trots detta rullar bussarna kvar. Ett rykte jag hörde nyligen var att det senaste köpet skulle dragits in och att bussarna tillhör fortfarande GUB. Kan detta stämma? Och hur länge till ska de egentligen rulla? Till sommaren? Eller längre? För det ser inte ut som om man planerar att få bort bussarna.

Jo dom behövs när andra bussar nästan ständigt står stilla.

Eftersom det senaste jag har hört så ska miljözonen införas först 2013 så det är ju inte jättebråttom att bli av med dom.

Bussmicke

Citat från: Jacob skrivet 16 april 2012, 21:58:44 PM

//Jacob

Haveri på nya bussar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.