Ombyggnad i Älvsjö

Startat av Mr G, 15 april 2012, 20:18:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

1970 byggs den nya bussterminalen vid Älvsjö station, men än så länge stannar 144:an i sitt gamla hållplatsläge. Korvmacken som låg strax intill hållplatsen är bortforslad, och Café Älvgården på andra sidan gatan är Älvsjös enda näringsställe.
吉先生

Ted Selander

2012 byggs den nya bussterminalen vid Älvsjö station, men än så länge stannar 144:an i sitt gamla hållplatsläge intill den 1970 byggda gång- och cykelrampen, vars räcke ses i förgrunden på Mr G:s bild. Rampen är nu under rivning. Cirkulationsplatsen bakom H34:an är nyligen slopad och ersatt av en fyrvägskorsning.

En bild jag inte hade tillgänglig förut visar det nuvarande hållplatsläget. Vagntypen är dock utgången ur sortimentet.

riiga

Citat från: Ted S skrivet 15 april 2012, 20:28:10 PM
Cirkulationsplatsen bakom H34:an är nyligen slopad och ersatt av en fyrvägskorsning.
Det tror jag först när jag ser det.  :P

AGR

Citat från: riiga skrivet 15 april 2012, 20:40:56 PM
Det tror jag först när jag ser det.  :P

Förslag: åk och titta. Åkte 143 i fredags så smidigt har det inte gått att komma genom korsningen på länge.
Mvh AGR

Mr G

Citat från: Ted S skrivet 15 april 2012, 20:28:10 PM
Rampen är nu under rivning.

Stämmer detta? Verkar som att jag borde ta mig söder om stan för att kika vad som är på gång i så fall.
吉先生

Björn Forslund

Citat från: Mr G skrivet 16 april 2012, 13:24:31 PM
Stämmer detta? Verkar som att jag borde ta mig söder om stan för att kika vad som är på gång i så fall.

Ja, nu slipper man den blåsiga Golgatavandringen i ur och skur. Gick där sista gången påskdagen. Man går väl in genom den gröna glaskåken nu?

riiga

Citat från: AGR skrivet 16 april 2012, 10:34:32 AM
Förslag: åk och titta. Åkte 143 i fredags så smidigt har det inte gått att komma genom korsningen på länge.
Mvh AGR
Det hade jag gärna gjort, om jag inte hade bott cirka 20 mil därifrån.