Svartmåla Buss 5 bilder

Startat av Christer K, 14 april 2012, 12:57:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Här kommer det en bildserie på Svartmåla buss som fanns i Brickebacken Örebro idag.

Bilderna är tagna med min Ericsson telefon därav dålig kvalité på några bilder.
// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

bjorn_k

Att dom inte lackade den i #FFFFFF :)

yngrot

Hur kan man kalla ett bussbolag för Svartmåla buss ??? Låter ju lite underligt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Christer K

Citat från: yngrot skrivet 15 april 2012, 20:43:27 PM
Hur kan man kalla ett bussbolag för Svartmåla buss ??? Låter ju lite underligt...
Kollade på Transportstyrelsen och det står då SVARTMÅLA TRANSPORTTJÄNST AB som brukare ochde bedriver även taxitrafik.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Ebermark

Citat från: yngrot skrivet 15 april 2012, 20:43:27 PM

Bolaget kör skoltrafik åt Linköpings kommun i trakterna kring Svartmåla i nämnda kommun... Hemvisten för bolaget är också i närheten av Svartmåla.

torrentjohan

Citat från: Hakasi skrivet 15 april 2012, 21:45:50 PM
Bolaget kör skoltrafik åt Linköpings kommun i trakterna kring Svartmåla i nämnda kommun... Hemvisten för bolaget är också i närheten av Svartmåla.

Stämmer, kör fortfarande till Sätra och Brokinds skola i den södra delen av Linköpings kommun om ingenting förändrats!

Trier

bjorn_k

Citat från: Trier skrivet 16 april 2012, 12:51:39 PM
Du menar nog #000000?

;)

//Mr T
Haha, äntligen någon som nappade :) och ja, alla nollor borde vara svart... Alla F blir väl vitt... Orkar inte prova nu och minnet är för kort :)

Niklas Bygdestam

Ja när jag såg rubriken så var jag så naiv att jag trodde att det skulle handla om en buss som var målad i svart färg ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.