På jakt efter Söder-MaxCi..

Startat av P.Ek, 12 april 2012, 20:29:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

..gav (lite) resultat!

Keolis 5118 vid Södermalmstorg, Slussen

Keolis 5111 vid Södermalmstorg, Slussen

5117 körde förarutbildning och 5115 sågs vid Söderhallen. 5116 såg jag dock aldrig under dan, och inte heller 96orna som skulle vara inlånade från Hornsberg. Annars var det bara MAN överallt bokstavligt..

//P.Ek :)

Mikael T Nilsson

Kul! Den första bilden var särskilt bra!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

DEB

Trevliga bilder! :) Jag såg inte heller något inlånat under i och för sig den korta tid på 20 minuter jag tillbringade vid Skanstull vid 17.30-tiden.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

P.Ek

Citat från: DEB skrivet 12 april 2012, 20:44:54 PM
Trevliga bilder! :) Jag såg inte heller något inlånat under i och för sig den korta tid på 20 minuter jag tillbringade vid Skanstull vid 17.30-tiden.

Jag var ute och jagade halva dan utan att se en enda av de :(

J0han

dom  flesta ni jagat har ju stått stilla under essingeleden bredvid gamla etanolstationen i hornsberg för avrustning

Bussmicke

Skulle väl inte ske förrän i morgon?

Kollade ni inte linje 66?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Det visade sig att Söder klarade sig utan gamlingarna trots att fyra nya MAN var på ett evenemang, i själva verket var alltså ingen av 510x vagnarna i trafik. Jag beklagar om jag jagade ut ett par fotografer i  onödan, men det var i all välmening!

J0han

Citat från: Ted S skrivet 13 april 2012, 17:14:56 PM
Det visade sig att Söder klarade sig utan gamlingarna trots att fyra nya MAN var på ett evenemang, i själva verket var alltså ingen av 510x vagnarna i trafik. Jag beklagar om jag jagade ut ett par fotografer i  onödan, men det var i all välmening!

5102,5104-5109 är nu Avställda & avrustade på Accessmaskin och dylikt men står ännu kvar i Hornsberg för dom som vill ta en titt

/ Johan

yngrot

Trevligt med lite MaxCi synd bara att de snart är helt borta..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Kaj

Varför syns inte bilder i P.Eks inlägg när andras bilder syns?
Kaj

Mattias Petersson

Hoppas bara bussarna får stå ifred nu bara hade varit hilma trist dom några förstörde bussarna...
Är inte SSS sugen ta en till deras samling?
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

P.Ek

Citat från: Bussmicke skrivet 12 april 2012, 23:04:53 PM
Skulle väl inte ske förrän i morgon?

Kollade ni inte linje 66?
Jo det gjorde jag, ingen MaxCi där men det fick vi ju reda på varför ;)

Citat från: Robban N skrivet 13 april 2012, 10:52:21 AM
Nu vet jag dock inte vilket garage det tillhör, eller om det ens är information av värde (nybörjare som jag är på detta med bussar), men siktade en MaxCi på linje 77 mot Karolinska igår morse runt kl 09, i höjd med Hornstull.
Linje 77 körs av Hornsberg där det fortfarande finns gott om MaxCi ;)

Citat från: Ted S skrivet 13 april 2012, 17:14:56 PM
Ahaa, förklaring till att man inte såg nån av de... Men många nya MAN fick man på bild istället :)

Citat från: Kaj skrivet 13 april 2012, 23:16:36 PM
Varför syns inte bilder i P.Eks inlägg när andras bilder syns?
Syns de fortfarande inte?

Citat från: DAB skrivet 13 april 2012, 23:25:22 PM
Hoppas bara bussarna får stå ifred nu bara hade varit hilma trist dom några förstörde bussarna...
Är inte SSS sugen ta en till deras samling?
Vore kul om nån blev bevarad :)

P.Ek

Citat från: Johan Ek skrivet 13 april 2012, 19:49:11 PM
5102,5104-5109 är nu Avställda & avrustade på Accessmaskin och dylikt men står ännu kvar i Hornsberg för dom som vill ta en titt

/ Johan
Tack för bilderna! :)

Niklas Bygdestam

Citat från: P.Ek skrivet 18 april 2012, 17:48:35 PM

Vore kul om nån blev bevarad :)

Håller helt med. Speciellt då en MaxCi i SL-lack vore speciellt värd att bevara. De har under flera år verkligen präglat Stockholm och stadsbilden där. Ungefär som Büssing gjorde en gång i tiden :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.