Bagarmossen-Örebro med bara länsbuss

Startat av tågluffaren, 10 april 2012, 20:02:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tågluffaren

Ska till Örebro imorgon och behöver inte vara där förrän på eftermiddagen så tänkte välja nån roligare färdväg än tåget direkt. Tanken slog mig att åka från Bagarmossen (där jag bor) med bara länsbuss.

Har kollat dels på ett alternativ från Gnesta med länstrafikens bussar och byten i Flen, Katrineholm och Vingåker men problemet blir biten Södertälje-Gnesta, finns inte buss Södertälje-Järna ju.

Förvisso går det att åka Rimbo-Uppsala-Enköping-Strängnäs-Eskilstuna-Katrineholm... Men det känns som en duktig omväg.

Från Bagarmossen finns bara 161an så man kan tex ta sig Bagarmossen-Västberga-Liljeholmen-Södertälje. Nån som har tips på hur man kan åka. Avresa ca kl 9 och framne senast 17.

HB

Det går ett antal avgångar med buss dagligen mellan Södertälje och Järna. Gå in på SL:s reseplanerare och se. /Henrik/

Staffan Sävenfjord

Du kan gå in på  http://reseplanerare.resrobot.se/bin/query.exe/sn och väl där så avmarkerar du under Färdmedel längst uppe till vänster alla ikoner utom den som visar en buss. Då får du bara fram bussar i önskad relation. Tyvärr kommer också Flygbussarna med men du slipper expressbussarna.

virtual1

Citat från: tågluffaren skrivet 10 april 2012, 20:02:05 PM
Ska till Örebro imorgon och behöver inte vara där förrän på eftermiddagen så tänkte välja nån roligare färdväg än tåget direkt. Tanken slog mig att åka från Bagarmossen (där jag bor) med bara länsbuss.

Har kollat dels på ett alternativ från Gnesta med länstrafikens bussar och byten i Flen, Katrineholm och Vingåker men problemet blir biten Södertälje-Gnesta, finns inte buss Södertälje-Järna ju.

Förvisso går det att åka Rimbo-Uppsala-Enköping-Strängnäs-Eskilstuna-Katrineholm... Men det känns som en duktig omväg.

Från Bagarmossen finns bara 161an så man kan tex ta sig Bagarmossen-Västberga-Liljeholmen-Södertälje. Nån som har tips på hur man kan åka. Avresa ca kl 9 och framne senast 17.

Hur gick det?

tågluffaren

Åkte som följer

Sthlm-Uppsala SJ
Uppsala-Västerås Buss 774
Västerås-Köping Buss 115
Köping-Örebro SJ