Nytt hos Byberg & Nordin...

Startat av Esbjörn, 07 april 2012, 17:25:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Esbjörn

Det verkar som att VDL Bova Futura 2 föll Byberg & Nordin i smaken.
De har sedan tidigare två Birkavagnar och nu har de skaffat två boggivagnar. Den dagsgamla Byberg & Nordin 46 på väg mot Kungliga Hufvudstaden.

Byberg & Nordin 46 fotad söder om Sundsvall den 5/4.

Bussmicke

Trevligt, det var ett tag sedan man såg något från dig.
Glad påsk
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Esbjörn

Citat från: Bussmicke skrivet 07 april 2012, 17:31:57 PM
Trevligt, det var ett tag sedan man såg något från dig.
Glad påsk

Mmm, det var ett tag sen...
Glad påsk själv.

swedebear

Citat från: Esbjörn skrivet 07 april 2012, 17:25:13 PM
Det verkar som att VDL Bova Futura 2 föll Byberg & Nordin i smaken.
De har sedan tidigare två Birkavagnar och nu har de skaffat två boggivagnar. Den dagsgamla Byberg & Nordin 46 på väg mot Kungliga Hufvudstaden.

Byberg & Nordin 46 fotad söder om Sundsvall den 5/4.

Åhå...så trevligt, vore ju rätt så nice om man fick åka med den kommande helg till eller från Härnösand.

På tal om nytt hos Byberg, jag har sett två nya minibussar med inventarienummer 58 och 59 i tjänst här i Övik. Väntar på att få tillfälle att fota dem

Ersa

Citat från: Esbjörn skrivet 07 april 2012, 17:51:41 PM
Mmm, det var ett tag sen...
Glad påsk själv.

Men när det inträffar, då vet man att det är bra bilder på gång! :)

Greger Larsson

Kan säkert bli fler VDL till B&N eftersom man numera har vissa ägarmässiga kopplingar med den svenska VDL-importören.
Är det förresten förberedelser till E4-projektet som syns till vänster i bilden? (Har inte passerat S-vall sedan i höstas)

Esbjörn

Citat från: Greger Larsson skrivet 08 april 2012, 10:03:39 AM
Kan säkert bli fler VDL till B&N eftersom man numera har vissa ägarmässiga kopplingar med den svenska VDL-importören.
Är det förresten förberedelser till E4-projektet som syns till vänster i bilden? (Har inte passerat S-vall sedan i höstas)

Okej, det var ny info för mig. Tack för det!
Stämmer. Arbetet med den nya vägen är i full gång. Bilden är tagen på en tillfällig E4-sträckning vid oljehamnen Vindskärsudde söder om stan.

Niclas Rosenius

Citat från: Greger Larsson skrivet 08 april 2012, 10:03:39 AM

Förra året köpte Bybergs sig in i A Björks Buss: http://www.busstidningen.se/2011/09/07/ny-storaffar-i-bussbranschen-%E2%80%93-byberg-nordin-gar-in-i-bjorks/

//Niclas

Carl Eric

Lacken och fronten är riktigt snygga med navkapslarna förstör lite...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

swedebear

Noterade på Bybergs hemsida att 47:an har regnr XFM607 och har precis som 46:an Y-Buss-lackering