Sudd i Helenelund

Startat av Mr G, 06 april 2012, 23:04:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Den här blev väl inte så lyckad, skymningen och regnet har gjort att en för lång slutartid har valts för att klara av att få en bra skärpa på fri hand.
Någonstans i Helenelund (tror jag), november 1972.
吉先生

F.Å

Bilden är tagen vid hållplats Lillebovägen riktning Helenelund. Hållplatsen är belägen i början av Love Almqvists väg och ligger snarare i Tureberg. Området kan också kallas Fågelsången.

Mr G

Ja det kan passa bra. Jag hade åkt ut till landsorten för att vandra i jordbruksbygderna på Norra Järvafältet, och spana in hur det var tänkt att bebyggas i framtiden. Kan tänka mig att jag då passerade under E4:an vid nuvarande Husby/Sollentunaavfarten och fann den här busshållplatsen från vilken jag kunde ta bussen till Helenelunds station, och sen tillbaka mot stan.
吉先生

Lasse hsand

Kan aldrig upphöra och imponeras av dessa fronter på gamla bussar. Nu är det ju gamla bussar som är mitt intresse men idag ser det mesta likt ut. Kanske en klyscha men denna front med flera 50 60 och 70tals fronter är förbannat snygga!!!

bilomnibussen

Här har vi ju också vad jag anser vara originallacken av fronten även på åtminstone ett stort antal av ScV-vagnarna från 1965-66.
Mvh Jan G

Nico

Citat från: Lasse hsand skrivet 08 april 2012, 18:10:31 PM
Kan aldrig upphöra och imponeras av dessa fronter på gamla bussar. Nu är det ju gamla bussar som är mitt intresse men idag ser det mesta likt ut. Kanske en klyscha men denna front med flera 50 60 och 70tals fronter är förbannat snygga!!!

Håller med om att det kanske är en klyscha, men instämmer med dig. Sen handlar det väl även lite om att det fanns fler varianter mm. på det mesta och bussar från olika tillverkare skiljde sig åt i mycket högre grad än vad de gör idag.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

virtual1

Citat från: Lasse hsand skrivet 08 april 2012, 18:10:31 PM

Allt är relativt, tror mkt hänger hand i hand med nostalgin bakom det hela, hade den här fronten aldrig existerat tidigare
och någon kommit på den idag så tror jag ärligen att få skulle gillat designen. I eget tycke så tycker jag grillen är alldeles
för stor för att vara snygg.