Busslinjer/avlösningsplatser på Keolis Gubbängen

Startat av durenmas, 05 april 2012, 10:40:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

durenmas

Jag börjar köra på Keolis i Gubbängsgaraget i slutet av maj och är lite nyfiken. Nån som har koll på samtliga linjer som trafikeras av Gubbängen och var man har förlagt avlösningarna?

En del linjer har man lyckats lista ut men antagligen långt ifrån alla  :)

Niclas Rosenius

Citat från: durenmas skrivet 05 april 2012, 10:40:57 AM
Jag börjar köra på Keolis i Gubbängsgaraget i slutet av maj och är lite nyfiken. Nån som har koll på samtliga linjer som trafikeras av Gubbängen och var man har förlagt avlösningarna?

En del linjer har man lyckats lista ut men antagligen långt ifrån alla  :)

Är det ingen på företaget som kan hjälpa dig med detta? Vore ju vara det enklaste att få hjälp den vägen, genom utbildningen.

//Niclas

durenmas

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 april 2012, 10:44:31 AM
  Är det ingen på företaget som kan hjälpa dig med detta? Vore ju vara det enklaste att få hjälp den vägen, genom utbildningen.

//Niclas

Finns det säkert, tänkte ta mig ner till garaget någon dag och fråga om dom har en lista el liknande på detta. Ville bara höra mig för här lite först :)
Har frågat runt lite på bussförarskolan där jag går nu men därigenom har jag bara lyckats få några linjer och "jag-kan-tänka-mig-svar".

Niclas Rosenius

Citat från: durenmas skrivet 05 april 2012, 11:22:42 AM
Finns det säkert, tänkte ta mig ner till garaget någon dag och fråga om dom har en lista el liknande på detta. Ville bara höra mig för här lite först :)
Har frågat runt lite på bussförarskolan där jag går nu men därigenom har jag bara lyckats få några linjer och "jag-kan-tänka-mig-svar".

Låter tråkigt och lite dålig stil, vill man ha bra utbildad personal så får man faktiskt som företag tänka till lite och inte bara enbart att man skall studera själv.

Men stå på dig jämte företaget och kräv att få dessa uppgifter så du kan utföra ditt jobb på bästa möljiga sätt och så att företaget kan vara stolt över en bra och kompitent personal.

//Niclas

durenmas

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 april 2012, 11:32:22 AM
  Låter tråkigt och lite dålig stil, vill man ha bra utbildad personal så får man faktiskt som företag tänka till lite och inte bara enbart att man skall studera själv.

Men stå på dig jämte företaget och kräv att få dessa uppgifter så du kan utföra ditt jobb på bästa möljiga sätt och så att företaget kan vara stolt över en bra och kompitent personal.

//Niclas

Nja, det var inte så jag menade. Tvärtom så har det varit riktigt bra personer jag haft under busskortsutbildningen (kom in som B-kortsförare) med goda kunskaper om det dom jobbar med. Har en YKB-utbildning som väntar (start 23/4) och där kommer såna saker gås igenom en del och första veckorna på jobbet är en ren linjeutbildning där allt det kommer klarna.

Är bara jag som ligger lite före i tanken kanske men jag är nyfiken som sagt på var man får fara runt och så. :)

J0han

Ja har mailat dig ang detta har 2 PDFer med linjer och avlösningar..

durenmas

Nico

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 05 april 2012, 11:32:22 AM

//Niclas

Inte illa ment Niclas, men jag tror du missat att skilja på några saker här.

Frågeställaren håller, som jag förstod, på att ta busskörkort och på bussförarskolan med det ursvenska namnet Keolis Academy  :P  är de normalt väldigt duktiga på det de ska göra, dvs. att utbilda nya förare. Att förarutbildarna däremot inte har detaljkoll på alla linjer som varje trafikområde sedan kör är inte så konstigt då det inte alls ingår i deras uppgift.

Allt sådant finlir som linjekännedom mm. (som även av och till ändras över tid) kommer ju föraren sedan att utbildas vidare på när han eller hon sedan hamnar på det som blir hemmadepån.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman