Nytt till GS och Keolis Angered (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 04 april 2012, 22:43:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Hittade mycket intressant på en Solarisverkstad nära mig  :) (f.d. Veoliadepån)
Även Volvobussar...

Tror inte någon av GS´nya ledbussar visats än. Men skall den inte rulla på linje 17? Varför är den inte stombusslackad? Har man övergivit speciallack för stombussar?

Några av hybriderna, som redan fotats på Volvo Truck Center:

Och så tre bussar till Keolis Angered, två boggi och en led. Till skillnad från GS-bussarna var dessa tre registrerade, men det stod också gott om oregistrerade Solaris, främst ledbussar, på planen.

Alla bilder tagna över och genom staket eftersom jag inte såg någon att fråga om att få komma in på planen och fota, ber om ursäkt för störande föremål i bilden...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

danneh

Tackar för dessa bilder!
Börjar nästa undra när jag ser den första bilden om några av ledbussarna skall rulla på någon annan linje utöver 17 (+16X). De verkar ju konstigt om man skulle överge stombusslacken, iom att man nyligen tog leverans av en rad dubbelleder för 16 i stombusslack.

Erling.L

Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Bussmicke

Mumma, då kommer jag kunna blanda upp min kommande Keolis 27xx-sida.
Hoppas Ted kan komma med vagnsnummer på Boggi- och Ledbussarna med tiden så man kan förbereda en Fotolista.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Bussmicke skrivet 05 april 2012, 11:31:36 AM
Mumma, då kommer jag kunna blanda upp min kommande Keolis 27xx-sida.
Hoppas Ted kan komma med vagnsnummer på Boggi- och Ledbussarna med tiden så man kan förbereda en Fotolista.

Kommer här:
Solaris   Boggi   Angered   2701 - 2714   Biogas
Solaris   Boggi   Angered   2715 - 2722   RME

Solaris   Led   Angered   2723 - 2744   RME

Litet olyckligt att ledbussarna nummermässigt följer direkt på boggisarna, men det var för sent att ändra när jag såg det.

Rikard

Mötte 5 st Solaris ledbussar idag på E6 norrut genom Göteborg ena tror jag hade nr 2738. Så de håller på att levereras nu iallafall. Hann tyvärr inte få upp kameran dock.
Rikard.

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 05 april 2012, 11:45:50 AM
Kommer här:
Solaris   Boggi   Angered   2701 - 2714   Biogas
Solaris   Boggi   Angered   2715 - 2722   RME

Solaris   Led   Angered   2723 - 2744   RME

Litet olyckligt att ledbussarna nummermässigt följer direkt på boggisarna, men det var för sent att ändra när jag såg det.

Trevligt, tack. Jag tycker det var bra som det blev. Annars hade väl det blivit ännu en nummerserie? ;)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Hhittar inte tråden med nya bussar till GS i och med upphandlingen.
Vilka nummerserier var det för vilka bussar?
Om någon vill lägga till det här har vi allt nytt på samma ställe.
//Bussmicke.

PauPut

GS:

301-325 Hybriderna
801-827 Ledbussarna

Bussmicke

Tack, då är de inlagda på Fotolistan.
Vilka linjer kommer dessa rulla på?

60 är väl en men vidare?
//Bussmicke.

danneh

62, 63, 69 tror jag några av de är iaf..

Erling.L

69 tillhör Keo från sommaren ...

60.62.63 för hybriderna

16X.17 o e eventuellt ersättning till Angered på ledarna

Johan B

Tack för bilderna och trevligt att se att Busslink fortsatt satsar på riktiga stolar istället för skräpet som Veolia valde till sina Solaris.

PauPut

Ligger inte linje 43 och 59 på Kruthusgatan?

Erling.L

Citat från: PauPut skrivet 07 april 2012, 17:38:05 PM
Ligger inte linje 43 och 59 på Kruthusgatan?

Jo dom blir nog kvar ett år till men inte sett tjänsterna eller lije listor ännu, samt att denna leverans e till centrum kontraktet