Nobinas kreditsbetyg sänks.

Startat av Carl Eric, 02 april 2012, 15:58:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Skriver TT i en notis som DN har snappat upp: http://www.dn.se/ekonomi/swebus-moderbolag-under-press

Att Swebus hade det lite tajt ekonomiskt har jag hört talas om, men inte Nobina...

---
EDIT: Länken nedkortad
/Admin
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

KG

"Men, påpekar Håkanson, samtidigt verkar Nobina i en lågriskbransch med långa kontrakt och stabila intäkter."

Tillåt mig skratta.
Dagens kontrakt där man måste öka resandet för att gå runt är ju knappast stabila intäkter?

Hagri

Nobina ägs till över 90 % av olika fonder inom riskapitalbolag som är kortfristiga ägare. Riskapitalisterna vill snabbt plocka hem vinsterna vilket inte blir lättare med ett sänkt kreditbetyg från Moodys. Kan bli en intressant resa för leverantörer och anställda.
Vem vet kanske dumpar nuvarande riskapitalister Nobina hos andra riskapitalister istället för att slänga mer pengar i ett bolag som tappar i värde.