Nästa helg är det påsk!

Startat av Carl Eric, 30 mars 2012, 16:41:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Ja, snart är det påsk och det händer en hel del spännande i bussväg.

Avstängd järnväg mellan Stockholm och Älvsjö beroende på ett banarbete, SJ kör ersättning mellan Stockholm och Södertälje. (Läs mer om det HÄR! Pendeltågen påverkas också och där körs det ersättningstrafik mellan Älvsjö och Telefonplan. Borde bara Nobina som kör.

Även Tvärbanan är helt inställd och där körs det ersättningstrafik mellan Sickla Udde och Liljeholmen. Denna trafik är det Keolis och trafikområde Stockholm Sydväst som kör. Mer information om SLs ersättningstrafik finns här (pdf) och här!

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

the0fiskis

tackar för infon kanske blir åka dit någon dag och fota lite  :)

Sundås

Det är även avstängningar mellan Hovmantorp och Alvesta under hela påskhelgen.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Joakim Wahlberg

Är det eventuellt Nobina Södertälje som kör pendeltågsersättningen? Dem gjorde ju det under senaste avstängningen mellan Älvsjö och Telefonplan. Dessutom har väl Södertälje rätt stort överskott av bussar under helger?
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Ulf Berlin

Citat från: Carl Eric skrivet 30 mars 2012, 16:41:41 PM
Ja, snart är det påsk och det händer en hel del spännande i bussväg.

Avstängd järnväg mellan Stockholm och Älvsjö beroende på ett banarbete, SJ kör ersättning mellan Stockholm och Södertälje. (Läs mer om det HÄR! Pendeltågen påverkas också och där körs det ersättningstrafik mellan Älvsjö och Telefonplan. Borde bara Nobina som kör.

Även Tvärbanan är helt inställd och där körs det ersättningstrafik mellan Sickla Udde och Liljeholmen. Denna trafik är det Keolis och trafikområde Stockholm Sydväst som kör. Mer information om SLs ersättningstrafik finns här (pdf) och här!

MVH Carl Eric

Tycker nog att det är lite förvånande att det inte körs någon direktlinje Älvsjö-Årstaberg v v åtminstone dagtid 7-19 ::)/Ulf

virtual1

Citat från: Ulf Berlin skrivet 31 mars 2012, 12:50:20 PM
Tycker nog att det är lite förvånande att det inte körs någon direktlinje Älvsjö-Årstaberg v v åtminstone dagtid 7-19 ::)/Ulf

Tycker det mest förvånande är att man alltid väljer att ersätta Älvsjö-telefonplan????? - Sträckan Älvsjö-Gullmarsplan är inte närmre, men troligtvis lika snabb att köra och betjänar troligtvis fler folk som ska resa inom stan eftersom man når alla av de gröna linjerna på en gång då!

the0fiskis

och tydligen ska jag ut och åka tåg i påsk  :) så jag kommer få åka lite ersättningstrafik kanske blir något fotade av trafiken får se :-\
(ska åka till norköing och helsa på släkt) vilka bussar är det tal om för sj trafiken? (påskafton och påskdagen)