Arnesson Trafiks nya Setra (bilder)

Startat av Jacob, 26 mars 2012, 16:22:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Gick på 821 idag

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

yngrot

inga bilder nu heller på de flesta av dina inlägg..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: yngrot skrivet 01 april 2012, 08:27:29 AM
inga bilder nu heller på de flesta av dina inlägg..

Tyvärr blir det så när man använder gratissidor.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 01 april 2012, 10:14:44 AM
Tyvärr blir det så när man använder gratissidor.

Nej, inte per automatik. Bara om man vräker på med bilder utan att ta hänsyn till tjänstens kapacitet och begränsningar. Jag använder exakt exakt samma gratistjänst och har bara råkat ut för detta en enda gång sedan 2007.
Mitt mobila internet är inte en gratistjänst, men även det abonnemanget har en gräns som begränsar hastigheten rejält om jag överskrider en viss datamängd per kalendermånad. Det är användarens eget ansvar att hålla koll på hur stor del av den totala kapaciteten man använder.

the0fiskis

sen finns det bättre och sämre grattis tjänster
picasa dem har ingen vissningsgräns utan bara lagrings gräns (tror jag) jag ifal har inte jag märkt något "vissnings tack"

Staffan Sävenfjord

Citat från: the0fiskis skrivet 01 april 2012, 10:32:20 AM
sen finns det bättre och sämre grattis tjänster
picasa dem har ingen vissningsgräns utan bara lagrings gräns (tror jag) jag ifal har inte jag märkt något "vissnings tack"

För privatpersoner finns nästan alltid någon form av mängden tillåten trafik. I bästa fall får man betala extra om det tilldelade utrymmet överskrids alltför mycket och i sämsta fall får man sidan nedsläckt. Ett abonnemang med obegränsad trafik skulle bli väldigt dyrt.

Själv har jag 20 GB per månad och jag använder cirka 12 av dessa en normal månad. Förvaringsutrymmet är 2 GB, vilket räcker långt och naturligtvis kan utökas när det börjar bli fullt om jag inte vill ta bort de äldsta bilderna. Dessa har då läget på nätet i cirka 10 år.

Jacob

Bilderna fungerar nu. Som jag har sagt förut: mitt ena konto är överbelastat, så om ni ser en tråd utan bilder som ni vill se, kommentera i tråden så fixar jag till bilderna!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

tågluffaren

Ett tips för de som har Facebook är att ladda upp bilderna där. Det är det jag gör och det fungerar bra. Vill man inte ha de på sitt eget konto kan man ladda upp de i Bussnack-gruppen där.

Mattias Petersson

Annas kan du staffa eget konto på ImageShack kostar inget har själv det.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Bussmicke

Citat från: DAB skrivet 02 april 2012, 17:29:01 PM
Annas kan du staffa eget konto på ImageShack kostar inget har själv det.

Men då är vi inne på gratissidor igen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mattias Petersson

Man kan ochså ha premium på Imageshack så det kostar pengar så det är inte helt grattis.

Flick.

KG

Citat från: DAB skrivet 06 april 2012, 19:48:08 PM
Man kan ochså ha premium på Imageshack så det kostar pengar så det är inte helt grattis.

Eller så skaffar man ett seriöst webhotell.

Mattias Petersson

Flick.

Esbjörn

Så här såg den ut tidigare.

Kälarne Buss XFS837 i Birsta den 14 nov 2010.

Ersa

Trevlig bild, Esbjörn. Men nog är det nästan lika mörkt nattetid i Uppland som som i Kälarne...