Huvudmeny

Gult i Rimbo

Startat av Ersa, 24 mars 2012, 22:24:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Besök inkom idag i form av Norrtäljes senaste utbildnings/personalvagn.

Jodå, nog skulle dylika gula fordon passa bra på linjerna här ute. Skyltningen är dock ploj.

För denna kan ju inte gå på SL-linjer. Den har ju normalgolv, saknar dörrbroms...  samt har återfjädrande blinkersspak! ;)

Peter Rost

Har denna ersatt den gamla "gotlänningen" 3387?

/Peter

Jacob

Jag skulle gärna vilja se en interiörbild, skulle vara roligt att se hur många stolar som är "utbytta" och därmed har annat tyg än originalet. Lär vara en del va? ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjorn_k

Citat från: Peter Rost skrivet 24 mars 2012, 22:40:07 PM
Har denna ersatt den gamla "gotlänningen" 3387?

/Peter
Svar Ja. Tills vidare är 3387 avställd. För mkt som inte går igenom SBP för tillfället...

bjorn_k

Citat från: Jacob skrivet 24 mars 2012, 22:42:18 PM
Jag skulle gärna vilja se en interiörbild, skulle vara roligt att se hur många stolar som är "utbytta" och därmed har annat tyg än originalet. Lär vara en del va? ;)

//Jacob
Det kan jag fixa. Har dock inget bildkonto för närvarande... Lägger den på fejsbuck :) om den är inne imorn tar jag en mobilbild. För din skull... Haha...

bjorn_k

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 25 mars 2012, 19:05:39 PM
Den här ser lika trevlig ut som 4218 :D
Den ÄR trevlig :) Erik kan intyga att den också går hyfsat om än lite hård i kuddarna... Rallyfjädring!

bjorn_k

Citat från: Bussmicke skrivet 24 mars 2012, 23:40:50 PM
Vill ha på bild..
Svåraste är väl att säga när och var den rullar, för ute är den ofta!
848842 står det på mätaren f.n.