SL-bussar i Västerhaninge i mars 1993

Startat av Staffan Sävenfjord, 24 mars 2012, 14:42:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Efter Nynäshamn åkte jag hem till Jordbro och gjorde ett litet längre uppehåll i Västerhaninge. Några gamla SL-klenoder fastnade på filmen.

CKX452.

DMZ792 blev sedan Swebus 1607. Den finns fortfarande bevarad hos SvOf.

HTU736.

FFL060 blev sedan Säfflebussen 1894.

MHR616 blev i augusti 1993 Swebus 1486 men återkom tre år senare till SL Buss.

Matte

Trevligt Staffan att se lite bilder där man åkt välldigt mycket förut. Från Västerhaninge åkte jag mycket till/från skolan under min ungdom. Jag har säkert åkt med alla bussar du visar och jag har också kört 6332(Dock i SvOf,s ägo).

Björn Forslund

Citat från: Matte skrivet 27 mars 2012, 10:57:42 AM
Trevligt Staffan att se lite bilder där man åkt välldigt mycket förut. Från Västerhaninge åkte jag mycket till/från skolan under min ungdom. Jag har säkert åkt med alla bussar du visar och jag har också kört 6332(Dock i SvOf,s ägo).

Kul att se 6332 på bild från trafiktiden!
Den är alltjämt i skick o går nu som ett spjut efter att jag hittat ett luftläckage i bränslesystemet.
Troligen kommer 6332 att rulla en hel del i sommar om någon vill köra en riktig buss.

bjorn_k

Citat från: Björn Forslund skrivet 27 mars 2012, 11:47:22 AM
Den är alltjämt i skick o går nu som ett spjut efter att jag hittat ett luftläckage i bränslesystemet.
Troligen kommer 6332 att rulla en hel del i sommar om någon vill köra en riktig buss.
Gärna! :)

Matte

Citat från: Björn Forslund skrivet 27 mars 2012, 11:47:22 AM

Jag kör den gärna om den bussen fler gånger om jag får chansen. Riktigt trevlig och jag tycker det är synd att jag inte vart buss chaffis några år tidigare så jag kunde fått kört sådana i linje trafik...

Björn Forslund

Det kan ev bli rätt mycket trafik i sommar och då även med 6332.
Förare får gärna anmäla sig till vår abonnemangsansvarige:
svofmail@gmail.com

bjorn_k

Citat från: Björn Forslund skrivet 28 mars 2012, 21:14:12 PM
Det kan ev bli rätt mycket trafik i sommar och då även med 6332.
Förare får gärna anmäla sig till vår abonnemangsansvarige:
svofmail@gmail.com
Redan gjort men inte fått svar... Kan jag ha vart ute i FÖR god tid tro? :)

Björn Forslund

Citat från: bjorn_k skrivet 29 mars 2012, 00:27:04 AM
Redan gjort men inte fått svar... Kan jag ha vart ute i FÖR god tid tro? :)

Säsongen har inte kommit igång än, men ni som anmält er lär nog få mail när det blir körningar. Vårens första körning högg en annan körsugen medlem direkt! :P