Huvudmeny

Tur Mässan 2012

Startat av Raffe, 23 mars 2012, 19:43:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Raffe

Tur Mässan börjar "tyvärr" lida mot slutet , hoppar Persontrafik i höst blir bättre!
Ända positiva var nya Travegon med Euro-6... Har bara en bild på förarplatsen.
Övriga bilder gick tyvärr bort pga trasig kamera....:-(

Jacob

Oj, ratten ser ut att ha gått tillbaka en generation. Här är ratten i Högbergs Travego

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Raffe skrivet 23 mars 2012, 19:43:42 PM
Tur Mässan börjar "tyvärr" lida mot slutet , hoppar Persontrafik i höst blir bättre!
Ända positiva var nya Travegon med Euro-6... Har bara en bild på förarplatsen.
Övriga bilder gick tyvärr bort pga trasig kamera....:-(

Tråkigt med kameran men bussen finns på bild här tack vare vänligt tillmötesgående från bussbolaget:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=52052.0

Jag hoppade över TUR-mässan eftersom jag tyckte att förra årets mässa var väldigt avslagen. Det verkar tyvärr som om TUR-mässan har spelat ut sin roll. Persontrafik 2012 blir nog bättre, åtminstone har antalet utställare ökat kraftigt. Men det blir mycket taxi...

Blue

Citat från: Jacob skrivet 23 mars 2012, 21:14:11 PM
Oj, ratten ser ut att ha gått tillbaka en generation. Här är ratten i Högbergs Travego

//Jacob

Jag tror att jag kommer tycka den nya ratten är bekvämare, jag får så konstig vinkel på handen med den nuvarande ratten när jag håller i ekern!

Sen är det positivt med mer knappar i ratten, även om ljudanläggningen verkar sitta bättre till i travegon.
Ska bli intressant att se hur den nya setrans instrumentbräda kommer se ut.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Kent T

Jag tycker att Travegon som ställdes ut var mycket fin. Prisbilden var också ganska intressant. Utan att nämna några belopp vad just den utställda bussen kostar lär Mercan med Euro 6-motor hamna ca 150 - 200 000 kr under Setra HDH, och då har Setran fortfarande "bara" Euro 5-motor. I och för sig kanske inte jämförelsen är riktigt rättvis, tycker att Travegon hamnar någonstans mellan Setra ComfortClass och TopClass.
Det ska bli mycket intressant att se hur nya Setra 500-serien kommer att bli.