Huvudmeny

Konkurs i Ystad

Startat av Lars-Håkan_E, 23 mars 2012, 18:19:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

En fråga...

Taxibil Syd i Ystad försattes i konkurs idag, är det nån som har koll på om syster/dotterbolaget Österlenbuss också kommer att dras med i denna härva?

Jan

Citat från: Håkan_E skrivet 23 mars 2012, 18:19:54 PM
En fråga...

Taxibil Syd i Ystad försattes i konkurs idag, är det nån som har koll på om syster/dotterbolaget Österlenbuss också kommer att dras med i denna härva?
I upphandlingen för några år sedan var Taxibil Syd 30% billigare än övriga.
I branschen i 40 år

Lars-Håkan_E

Så var det ju även i Göteborg...

Cyklisten

Österlenbuss bör inte påverkas. Konstigt nog har jag idag sett flera TBS bilar/färdtjänstbussar i trafik trots konkursen, hur funkar det?

Björn Lövdahl

Citat från: Cyklisten skrivet 24 mars 2012, 22:51:35 PM
Österlenbuss bör inte påverkas. Konstigt nog har jag idag sett flera TBS bilar/färdtjänstbussar i trafik trots konkursen, hur funkar det?

Konkursförvaltare?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Lars-Håkan_E

Citat från: Cyklisten skrivet 24 mars 2012, 22:51:35 PM

Det beror ju på om Taxibil Syd Holding som äger Österlenbuss dras med i konkursen, Österlenbuss är ju en obetydlig del av koncernen sett till omsättningen.

Konkursförvaltaren kommer att driva bolaget vidare m h a lönegarantin under en kort tid, max en månad under det att bolaget kommer att styckas för försöljning av de delar där det ev finns lönsamhet vilket väl knappast lär vara många.

Jan

I dagens Helsingborgs Dagblag, går det att läsa att 30 av Taxibil Syds 110 fordon plockas bort för att åtgärda däck och bromsar.
I branschen i 40 år