Nya bilder: Cityterminalen 28/9

Startat av bjalle, 10 oktober 2007, 19:01:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas Ljungqvist

Härligt Björn, du har legat i.. Alla dina trådar är toppen, men nu får du snart skaffa jobb så jag hinner ikapp  ;) ;D

Bussmicke

Mycket trevliga bilder han lade ut i kväll.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 11 oktober 2007, 00:36:23 AM
Härligt Björn, du har legat i.. Alla dina trådar är toppen, men nu får du snart skaffa jobb så jag hinner ikapp  ;) ;D

I'm trying

Ersa

Gillar verkligen lacken på Busslink 8292!  :D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 11 oktober 2007, 14:11:16 PM
Gillar verkligen lacken på Busslink 8292!  :D

Ja, den är trevlig. Det är alltså SLT:s gamla turistbusslack som fått leva kvar i något newlookad form. Bussen torde relativt nyligen ha lackats om i denna färgsättning då den tidigare var Norrbottens-lackad.  Den har i varje fall inte hängt med sedan SLT-tiden.

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 11 oktober 2007, 14:14:43 PM
Ja, den är trevlig. Det är alltså SLT:s gamla turistbusslack som fått leva kvar i något newlookad form. Bussen torde relativt nyligen ha lackats om i denna färgsättning då den tidigare var Norrbottens-lackad.  Den har i varje fall inte hängt med sedan SLT-tiden.

Verkligen kul att SLT:s turistbusslack passar perfekt som Busslinks turistbusslack. Den matchar ju den gröna sködpaddan perfekt. Och visst är detta en gammal Piteåvagn.
Pitebuss 69 för att vara exakt. Senare Linjebuss 1769, följt av Näckrosbuss 8292 och till sist Busslink 8292. Men den gick ändå i Piteå under alla dessa fyra ägarnamn, tills Busslink tappade Piteåtrafiken till Centrala Buss i Norrbotten.