Höstbild från Torö

Startat av Dan Henriksson, 10 oktober 2007, 18:48:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan Henriksson

Busslink 4510 vid Torö kyrka i eftermiddags.

Jona

Säffle höggolv, Miljöbild och en bra sådan. Vad mer kan man begära. Tackar för detta.
Kan någon berätta lite mer om denna linje. Vart ligger Torö, Hur ofta har denna linje en avgång. För ni menar väl på fullt allvar inte att jag ska behöva leta åt informationen själv på hitta.se eller sl.se när man kan låta någon annan göra det. (ironi)

/Jona
MVH Filosofen Jona

Dan Henriksson

Citat från: Jona skrivet 11 oktober 2007, 00:59:42 AM
Säffle höggolv, Miljöbild och en bra sådan. Vad mer kan man begära. Tackar för detta.
Kan någon berätta lite mer om denna linje. Vart ligger Torö, Hur ofta har denna linje en avgång. För ni menar väl på fullt allvar inte att jag ska behöva leta åt informationen själv på hitta.se eller sl.se när man kan låta någon annan göra det. (ironi)
/Jona

Tack så mycket! Torö ligger i sydligaste delen Stockholms län, nere i Nynäshamns kommun. Bussen har ändhållplats vid Ankarudden, där man kan ta båten till Landsort (ön Öja). Bussen går varannan timme på vardagar, lite glesare på helgerna.
/Danne

bjalle

Yujin Zhang

Lite tillägg:
852s körtid är verkligen ingen höjdare, 22:00 turen från Nynäshamn på fredagar har bara 30 minuter att ta sig till Ankarudden och där spetsvändning för att hinna tillbaka 23:00 så man kan hoppa på 23:05 tåget mot Stockholm. Undertecknad har åkt denna avgång och kan säga att turen blev ca 10-12 minuter minus när vi kom till Ankarudden trots föraren körde 80-85 på 70-väg. Jag var ensam på bussen på väg tillbaka och då körde förare i princip 90 (och högre) hela vägen och 60-70 i Nynäshamn och då kom vi ca -1 eller -2 till Nynäshamn station.

Bussmicke

Då hoppar man väl lämpligen av vid backluravägen/Nynäs gård..
Undrar om det inte står så i tabellen..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Trevligt bild! Linjerna 852 & 856 är klara favoriter.

Kul att se att det ännu rullar gamla Säffle normalgolv i Nynäshamns landsbygdstrafik. Nu är det inte så långt kvar tills det bli lågentrékrav på all lokaltrafik i Nynäshamn, även på landsbygden.

Jag lägger in tre reprisbilder från i somras, från en närbelägen linje:

Christian Ljunggren

Citat från: Dan Henriksson skrivet 10 oktober 2007, 18:48:37 PM

Busslink 4510 vid Torö kyrka i eftermiddags.

Fin bild. Kul att se att den går kvar i sina gamla hemtrakter, dit den
levererades som Swebus 3947.
Undertecknad hann ju även med att köra den under Swebus tid därnere.

/Christian

Krille

Citat från: Yujin Zhang skrivet 11 oktober 2007, 08:52:10 AM
Lite tillägg:
852s körtid är verkligen ingen höjdare, 22:00 turen från Nynäshamn på fredagar har bara 30 minuter att ta sig till Ankarudden och där spetsvändning för att hinna tillbaka 23:00 så man kan hoppa på 23:05 tåget mot Stockholm. Undertecknad har åkt denna avgång och kan säga att turen blev ca 10-12 minuter minus när vi kom till Ankarudden trots föraren körde 80-85 på 70-väg. Jag var ensam på bussen på väg tillbaka och då körde förare i princip 90 (och högre) hela vägen och 60-70 i Nynäshamn och då kom vi ca -1 eller -2 till Nynäshamn station.

Låter inte klokt. Ska man måsta köra som en dåre för att (inte) hinna?

/K

Yujin Zhang

Citat från: Krille skrivet 11 oktober 2007, 17:07:04 PM
Låter inte klokt. Ska man måsta köra som en dåre för att (inte) hinna?

/K

Japp! Så körde förare förra gången; hade vi mött bilar längs dom kurverna, hade det säkert varit krock (= olycka).  :-\

Undrar hur 22:00-avgång klarar det när det är halt väglag...  ???

Bussmicke

Det är bättre att köra med förstånd i huvudet än att riskera liv och lem pga. Tidtabellen. Bättre är också att hoppa av vid Nynäsgård och ta tåget där än att riskera missa nere vid stationen där linjen slutar. På helgerna är det byte på de flesta turerna vid Nynäsgård om man kommer från Torö.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Citat från: Bussmicke skrivet 11 oktober 2007, 18:16:35 PM
Det är bättre att köra med förstånd i huvudet än att riskera liv och lem

Så talar en äkta truckchaffis!!!  ;)
/J

Yujin Zhang

Citat från: Bussmicke skrivet 11 oktober 2007, 18:16:35 PM
Det är bättre att köra med förstånd i huvudet än att riskera liv och lem pga. Tidtabellen. Bättre är också att hoppa av vid Nynäsgård och ta tåget där än att riskera missa nere vid stationen där linjen slutar. På helgerna är det byte på de flesta turerna vid Nynäsgård om man kommer från Torö.

Och det vet jag redan...
Men jag bedömde att det var värt att ta risken med att åka till Nynäshamns station.

kristoffer

Fett bra Bild !!  ;D 4510 är en prima buss !
/ Kricke