Långa köer på Rosenlundsgatan i Sthlm.

Startat av Robert Brink, 19 mars 2012, 08:53:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Ett vägarbete startade idag på Rosenlundsgatan innan Hornsgatan, all trafik leds in på den lilla lokalgatan Krukmakargatan, för att sen köra vänster på Torkel Knutssongatan och slutligen komma ut på Hornsgatan.
Låååånga köer är det nu utanför mitt fönster, förseningarna på 4:an måste vara extrema och jag misstänker att 4:an snart rullar via Ringvägen ner till Hornsgatan istället...

//R

MartinMartin

Borde man ju ha begripit redan innan kan man tycka......  8)

Nico

Är det fortfarande dubbelriktat? Såg något om att man skulle enkelrikta sträckan.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Robert Brink

CitatÄr det fortfarande dubbelriktat? Såg något om att man skulle enkelrikta sträckan.

När jag gick till jobbet vid 13, var det nog dubbelriktat om du tänker på Krukmakargatan! Köerna minskade snabbt efter kl:09 då rusningen avtog. Men tyckte även från mitt fönster, att kön helt plötsligt rörde sig fortare... Kanske någon konstapel från Polisstationen orkat gå 50m och ställt sig och dirigerat trafiken... ;D
För problemet är bla, när all trafik ska vänster ner på Torkelkng, och sen vänster ut på Hornsgatan, det är ofta rätt många som ska rakt över nerifrån Södermälarstrand. Så max 1-3 fordon brukar hinna göra vänstersvängen på Hornsgatan.

Edit: Idag samma tid, var det nästan ingan köer alls. Två orsaker troligen, dels att många vanebilister valt andra vägar, sen inga 4:or som bromsar upp...

//R