Huvudmeny

Vid lilla Ahlen...

Startat av Joakim Wahlberg, 17 mars 2012, 21:56:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

...väntar Nobina 5672 på avgång vid hållplatsen Lill-Ahl ute i Enhörna. Hit går bussarna en gång i timmen på helger, och en gång per halvtimme på vardagar. Fast oftast med boggibussar av typ OmniLink eller B10BLE. Hade hoppats på att skyttelbussen Överenhörna-Lill Ahl hade stått där, men tyvärr gjorde den inte det. Går den inte längre på sträckan?
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

DEB

Vagnen passar perfekt för den landsbygdslinje 787 är... ::) Både fotade och åkte syskonet 5670 Östertälje - Centrum igår, och den resan var inte ett dugg för kort.
Mycket trevlig bild i alla fall, kan tänka mig att det är vackert att fota där en solig sommardag.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Jona

Får jag komma med ett förslag angående fotografering och så utan att du ska känna dig trampad på tårna. Jag vill inte låsas som jag är en besserwisser heller och vet allt om fotografering eftersom ingen gör det.

Hade jag tagit denna bild, hade jag försökt och beskära bort eller inte ta med skylten alls i bilden.
Alternativt så hade jag tagit med hela skylten i bilden.

Det är bara ett litet tips och råd.
I Övrigt en bra komponerad bild. Se detta bara som ett gott råd till nästa gång du är ute på fotorunda.

/Jona
MVH Filosofen Jona