Huvudmeny

FAC 1213

Startat av Fredde, 14 mars 2012, 17:29:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

FAC 1213 (B11R) hos Volvo, Huddinge 2012-03-14.

Ytterligare 6 st nya flygbussar kunde ses, bla 1211, 1212 och 1214. Tiden med ledbussar till/från Arlanda verkar vara över...

Susanne

Kanske har med att göra att inom de närmaste veckorna kommer 11 nya bussar att anlända, vissa har väll redan gjort det.

Jacob

Citat från: Fredde_J skrivet 14 mars 2012, 17:29:47 PM
Tiden med ledbussar till/från Arlanda verkar vara över...

Jaså ska VanHoolerna bort?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Fredde

Citat från: Jacob skrivet 14 mars 2012, 17:44:15 PM
Jaså ska VanHoolerna bort?

//Jacob

Nej, men tänkte mer på nyleveranser.. Ingen som vill åka B9S? ;D

Krille

Har alltid undrat varför man kört med ledbussar till Arlanda. Har aldrig varit med om att det varit mer än 20-30 personer i bussen.
Så nog verkar det klokt att gå över till 3-axlade.

/K

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 14 mars 2012, 17:29:47 PM
Tiden med ledbussar till/från Arlanda verkar vara över...

Ledvagnar med normalgolv är väl historia, då de väl inte tillverkas någonstans längre? Har för mig att Volvo B12MA var den sista modellen. Sen lär väl FAC köra med VanHoolerna fram och tillbaka till Arlanda i många år tills att de är helt slut. Detta då andrahandvärdet är minimalt för dessa, pga noll efterfrågan efter alla lågentrékrav.

KR Trafik hade väldig tur som kunde återanvända flera av sina UL-ledvagnar runtom Umeå kommuns landsbygdstrafik till Sävar och Holmsund, men vilka jobb Busspoolens arbetslösa B12MA VanHool T9:or får återstår att se. Det blir nog inte lätt för Wist att sälja dessa vidare.

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 14 mars 2012, 20:12:46 PM
men vilka jobb Busspoolens arbetslösa B12MA VanHool T9:or får återstår att se. Det blir nog inte lätt för Wist att sälja dessa vidare.

FAC skulle väl kunna köpa dem till Arlandatrafiken, eller KR Trafik till Umeå. Finns det några fler möjliga uppgifter?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

AO

En gissning är väl att ett par av KR:s UL-ledvagnar hamnar i Gästrikland fr.om. 9/12 :) Just nu kör ju Nobina med tre B9S samt två höggolvade ledvagnar. Det här var lite OT kanske.

Bussmicke

På SBH kan man läsa om FAC 1256 och 1258, var skall dessa?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Enligt Flygbussarna på Facebook kommer dessa bussar att utrustas med 220W-uttag. Hoppas inte att datorn börjar lysa då bara! ;D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Carl Eric

Citat från: Bussmicke skrivet 22 mars 2012, 14:01:02 PM
På SBH kan man läsa om FAC 1256 och 1258, var skall dessa?

Gotland?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!