Huvudmeny

Keolis 7092 är redo...

Startat av Fredde, 14 mars 2012, 17:19:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

... att ge sig ut på linje 471 och 474.

Keolis 7092 hos MAN, Lindvreten 2012-03-14.

Jacob

Ser ut som att man beställt stolar utan skinn på nackstöden, som alla tidigare MAN-leder har.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

homer

Citat från: Jacob skrivet 14 mars 2012, 17:46:46 PM
Ser ut som att man beställt stolar utan skinn på nackstöden, som alla tidigare MAN-leder har.

//Jacob

Enligt tidigare uppgifter är denna buss byggd Innan den första leveransen och skiljer sig någon invändigt

Jacob

Jaha ja, demobuss eller?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Carl Eric

Mycket trevligt! Placering blir Björknäs gissar jag (med tanke på gasen)?

Men Björknäs har väl inga ordinarie omlopp på 474?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Har bussen satts i linjetrafik ännu, kommer till stan på fredag och hoppas se den före lunch. Efter lunch blir det 22xx i Järfälla
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

MGA

Citat från: Bussmicke skrivet 19 mars 2012, 23:32:30 PM
Har bussen satts i linjetrafik ännu, kommer till stan på fredag och hoppas se den före lunch. Efter lunch blir det 22xx i Järfälla
Den stog kvar i Lindvreten i går.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

at1981

Hej!

Har hört att det under året skall tillkomma en del blåa MAN-led och i samband med det kommer Björknäs få fler turer på linje 474 också
och då kanske de i sin tur får köra färre turer på röda linjer.

Mölnviksförarna i sin tur får sådana fall köra färre turer på 474 och fler turer på röda linjer.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Någon som vet när kommer 7092 ut i trafik?
//Bussmicke.

Ted Selander

Citat från: at1981 skrivet 22 mars 2012, 10:09:41 AM
Hej!

Har hört att det under året skall tillkomma en del blåa MAN-led och i samband med det kommer Björknäs få fler turer på linje 474 också
och då kanske de i sin tur får köra färre turer på röda linjer.

Mölnviksförarna i sin tur får sådana fall köra färre turer på 474 och fler turer på röda linjer.

Linje 474 är populär i tilltagande grad, och kommer att behöva utökas, oklart dock i vilken takt.
Trafiknämnden tar den 27 mars ställning till ett förslag från SL om att tidtabellsskiftet ska flyttas från augusti till december.
Inga fler MAN led är beställda till Nacka-Värmdö. 7092 är enda kända tillskottet, vet ej när den levereras.

homer

Citat från: Ted S skrivet 22 mars 2012, 12:42:15 PM
Linje 474 är populär i tilltagande grad, och kommer att behöva utökas, oklart dock i vilken takt.
Trafiknämnden tar den 27 mars ställning till ett förslag från SL om att tidtabellsskiftet ska flyttas från augusti till december.
Inga fler MAN led är beställda till Nacka-Värmdö. 7092 är enda kända tillskottet, vet ej när den levereras.

så man ska ha sommartid ända till december? låter ju inte vettigt

Karsten

Citat från: homer skrivet 22 mars 2012, 14:11:38 PM
så man ska ha sommartid ända till december? låter ju inte vettigt

Nej. Det ska vara vintertidtabell även då. Efter ändringen kommer vintertidtabellen gälla december-juni och augusti-december, sommartidtabell som vanligt. Det blir alltså samma vintertabell före och efter sommaren.

Fredde

Citat från: Bussmicke skrivet 22 mars 2012, 12:10:39 PM
Någon som vet när kommer 7092 ut i trafik?

Tidsprognosen säger imorgon eftermiddag (26/3).

Bussmicke

Då blir det nästan resa

//Bussmicke (www.bussmicke.se)
//Bussmicke.