Huvudmeny

Keolis 7092 är redo...

Startat av Fredde, 14 mars 2012, 17:19:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Bussen sågs ute på rampen idag när jag passerade Björknäs för ca 5 minuter sedan...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

at1981

Hejsan!

Jag såg vagn 7092 på linje 471 igår eftermiddag runt kl. 16:40 när jag var vid Slussen.
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Citybus

Citat från: at1981 skrivet 30 mars 2012, 09:50:33 AM
Hejsan!

Jag såg vagn 7092 på linje 471 igår eftermiddag runt kl. 16:40 när jag var vid Slussen.

And here it is at 16:23 yesterday . . . .

http://citybus.piwigo.com/picture?/6460/category/36-sweden_stockholm_county_2012

Was Thursday the first day then?
Paul
Bus photos from around Europe, the Far East, Canada and Australia - https://citybus.piwigo.com

homer

kikade in i nämnda buss idag och kan bara konstatera att den som har bestämt att den ska bli blå och rulla i Nacka/Värmdö måste fått hjärnsläpp.

Bussen har nämligen bara 1 enda barnvagnsplats, och den sitter på högersida direkt framför mittendörrarna, så urbota korkat för en stomlinje som 471 och 474 så de inte är sant...

bjorn_k

Citat från: homer skrivet 30 mars 2012, 16:01:57 PM
kikade in i nämnda buss idag och kan bara konstatera att den som har bestämt att den ska bli blå och rulla i Nacka/Värmdö måste fått hjärnsläpp.

Bussen har nämligen bara 1 enda barnvagnsplats, och den sitter på högersida direkt framför mittendörrarna, så urbota korkat för en stomlinje som 471 och 474 så de inte är sant...
Alla våra nyare B9SALE (blåa som röda) är specade på samma sätt. Totalt värdelöst!

en_dalmas

Citat från: Fredde_J skrivet 14 mars 2012, 17:19:03 PM
... att ge sig ut på linje 471 och 474.

Keolis 7092 hos MAN, Lindvreten 2012-03-14.

kan 2 bussar ha samma nummer?

för här hos Nobina, Örebro har vi också en MAN-7092

Menzies

Skillnaden är att det är olika operatörer

en_dalmas

Citat från: Menzies skrivet 01 april 2012, 12:52:25 PM
Skillnaden är att det är olika operatörer

att det var olika operatörer läste jag men tyckte ändå det lät konstigt, men det är tydligen inget konstigt med det då :)

Muk

Citat från: en_dalmas skrivet 01 april 2012, 13:11:59 PM
att det var olika operatörer läste jag men tyckte ändå det lät konstigt, men det är tydligen inget konstigt med det då :)

Inte konstigare än att två olika föräldrapar kan döpa var sitt barn till exempelvis Börje, om de känner för det.

en_dalmas

jag tänkte nog nåt liknande att det har känts som att det verkar vara noga med det här med bussarnas nummer.
och då tänkte jag att om en MAN-buss i Örebro heter 7092 så kan ingen annan MAN-buss ha samma då man går
uppåt hela tiden har jag kännt det som

AndersP

Citat från: en_dalmas skrivet 01 april 2012, 23:27:11 PM
jag tänkte nog nåt liknande att det har känts som att det verkar vara noga med det här med bussarnas nummer.
och då tänkte jag att om en MAN-buss i Örebro heter 7092 så kan ingen annan MAN-buss ha samma då man går
uppåt hela tiden har jag kännt det som
Nobina har sin nummerserie, Keolis har sin, andra operatörer har sina. Ibland kan det vara knepigt att se vilken operatör det rör sig om. SL-bussar har endast ett klistermärke i fönstret på vardera sidan med pytteliten text som meddelar tillhörighet. I Stockholm har funnits många exempel på två SL-bussar med samma nummer. Det är inte ovanligt att se Nobinas 6459 (en Volvo B9S) i Slussen tillsammans med Keolis 6459 (till det yttre likadan B9S, som på Nobinatiden hette 6145). Nobina har också boggivagnar i 51xx-serien som är namne med Keolis snart utrangerade MaxCi-vagnar.

Martin S

Citat från: Andy skrivet 02 april 2012, 09:17:03 AM
Det är inte ovanligt att se Nobinas 6459 (en Volvo B9S) i Slussen tillsammans med Keolis 6459 (till det yttre likadan B9S, som på Nobinatiden hette 6145).

Vem blir först med att fånga båda på samma bild?  :)