Nya bilder: Eskilstuna 26/9

Startat av bjalle, 10 oktober 2007, 18:09:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 10 oktober 2007, 18:09:41 PM

Otroligt söt liten buss, Perfek för en katolsk barnfamilj.
Sedan vill jag passa på och tacka för ALLA snygga och trevliga bilder du visat idag. Klart sevärda. Fortsätt i samma takt. Detta berömmet gäller alla dina olika trådar. Så jag slipper skriva en för varje tråd.

/Jona
MVH Filosofen Jona

bjalle

Hehe kan bli lite jobbigt
Men jag tackar ödmjukast

Ersa

Åhå, några 27xx-vagnar har hamnat ännu längre söderut? Är detta en Sundsvallsvagn som hamnat direkt i Eskilstuna, utan att passera Råsta? Den ser ut att vara lite för sliten för att vara nyligen omlackad.

Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 12 oktober 2007, 13:06:37 PM
Åhå, några 27xx-vagnar har hamnat ännu längre söderut? Är detta en Sundsvallsvagn som hamnat direkt i Eskilstuna, utan att passera Råsta? Den ser ut att vara lite för sliten för att vara nyligen omlackad.
Fritt ur minnet:
Jag vill minnas att 2777-2786 ursprungligen levererades till Eskilstuna (Kan det vara trafikstarten 2002?) men att sedan MAN-bussarna kom till staden 2004 förblev endast 2783 och 2784 kvar. Övriga flyttades till SL-land, först Kallhäll och seda Råsta om minnet inte sviker mig. 
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Peter L

Snygga bilder Björn!

2068 var ursprungligen KLT-lackad (Kristianstad, inte Kalmar alltså...), gjorde ett mellanspel i Lund innan den flyttade vidare norrut.