Klara för insats på linje 141 år 1977

Startat av Gunnar D, 13 mars 2012, 17:02:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Blandat vid Telefonplan i jan 1977. Den främre Volvo/HS (ändrat efter uppg nedan) är okänd för mig men den bakre är den CR110LP som nyligen visats här.

Mvh Gunnar

Staffan Sävenfjord

Citat från: Gunnar D skrivet 13 mars 2012, 17:02:55 PM

Blandat vid Telefonplan i jan 1977. Den främre ScV/HS är okänd för mig men den bakre är den CR110LP som nyligen visats här.

Mvh Gunnar

BZO 428 är en Volvo B715 med Hägglunds-kaross tillhörig Bureå Trafik AB enligt mina noteringar. Kan ju varit något bussbolag i Stockholm som köpt den om nu inte Bureå Trafik kör själva.

Mycket trevlig bild i alla fall!

Gunnar D

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 13 mars 2012, 17:38:51 PM
BZO 428 är en Volvo B715 med Hägglunds-kaross tillhörig Bureå Trafik AB enligt mina noteringar.

OK, tack! Jag försökte gå efter påfyllningsröret till kylaren resp kylarlocket men missade tydligen!

/Gunnar

Staffan Sävenfjord

Citat från: Gunnar D skrivet 13 mars 2012, 18:34:23 PM
OK, tack! Jag försökte gå efter påfyllningsröret till kylaren resp kylarlocket men missade tydligen!

/Gunnar

Jag kan inte verifiera att det är en Volvo utifrån bilden och visst kan det vara fel i mina noteringar. Eftersom vi är i Gregers hemtrakter torde vi snart få facit.  ;)

BengaB40

Hej! Alltid lika kul att se Hägglundare från olika tidsperioder! Innan den slutliga identifieringen kommer, törs jag säga att kylarlocket är typiskt Volvo vid mitten/senare delen av 60-talet! Hälsn. BengaB40

Ola Almquist

Lyckades man få in en vänsterdörr mellan förarplatsen och hjulhuset? Inte dåligt i så fall. Var det fler bussar som hade detta arrangemang?

M.v.h.
Ola

NHK

Hittade en notering om att den ägdes av Alvar Anderssons Turisttrafik i Grillby när den gick i Sthlm