Lite från Skellefteå och Umeå...(Bilder)

Startat av Patrik, 11 mars 2012, 00:14:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

bussfan

Jacob

Snyggt! Hade varit roligt om KRs storgodsare haft SOO 500 på reg.plåten, eftersom S och 5 är aningen lika :P

Jag ställer mig frågan när jag ser dessa KR-bussar; vad hade KR beställt till Uppland om de hade vunnit? Hade nog blivit många härliga normalgolvare :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jacob

Muk

Trevliga bilder! Allt verkar vara utbytt sedan jag flyttade från Umeå.  :)

Walter

Citat från: Jacob skrivet 11 mars 2012, 11:53:58 AM

Jag ställer mig frågan när jag ser dessa KR-bussar; vad hade KR beställt till Uppland om de hade vunnit? Hade nog blivit många härliga normalgolvare :)

//Jacob

Man beställer det huvudmannen kräver i upphandlingen, normalgolv/låggolv/lågentre bestämmer inte entreprenören.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jacob

Citat från: Walter skrivet 11 mars 2012, 22:07:34 PM
Man beställer det huvudmannen kräver i upphandlingen, normalgolv/låggolv/lågentre bestämmer inte entreprenören.

Jag vet mycket väl om att det är trafikhuvudmannen som bestämmer, och UL har inte krävt någonting alls vad det gäller lågentré. Det vill säga, om KR Trafik hade vunnit tror jag inte att de frivilligt skulle köpa lågentré, men man vet aldrig..

//Jacob

Ersa

Bara Volvo 9700 och Setra i tråden, och med godsrum och godssläp dessutom.
Helt Neoplan- och Säfflefritt! En tråd på denna trevliga nivå har jag nog inte sett på flera månader. 8)

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 11 mars 2012, 22:16:14 PM
Jag vet mycket väl om att det är trafikhuvudmannen som bestämmer, och UL har inte krävt någonting alls vad det gäller lågentré. Det vill säga, om KR Trafik hade vunnit tror jag inte att de frivilligt skulle köpa lågentré, men man vet aldrig..

Visst finns det vissa krav på lågentré på UL-avtalet. Jag vet inget säkert, men kan tänka mig att vissa korta stadsnära linjer, t.ex 107 och 889 ska köras med lågentré. Detta gör att den vinnande operatören måste skaffa sig ett överskott av lågentrévagnar för att slippa tvingas köra normalgolvsbuss på lågentré vid vagnbortfall. Oavsett om det vinnande företaget har sitt huvudkontor i Solna eller Östersund.

Men vi kan väl få låta denna trevliga tråd kan väl få vara lågentré- och UL-fri? ;)

ivar

Hej!
Fina bilder som vanligt Patrik :)
Speciellt på KR-Trafik bussarna 410, 400, 403 och 247. Såg Du några flera av dessa Nya bussar? till KR-Trafik?
Men, som vanligt synd att dom tre sistmämda (400, 403 och 247) inte är på B12M chassi  ;)

Mvh
Niclas

Jacob

Citat från: Ersa skrivet 11 mars 2012, 22:25:34 PM
Men vi kan väl få låta denna trevliga tråd kan väl få vara lågentré- och UL-fri? ;)

Jo visst kan den väl få vara det, kände bara att jag kunde få drömma lite ;) kommer verkligen sakna KR Trafik. Tur dock att de är kvar i skolbussavtalet.

Nej nog om detta!!

//Jacob

COO500

Fina bilder. Synd bara att jag inte visste du skulle fota, då hade ja ju putsat å fejjat hela natten.....  ;)

Hehe lite skoj att KR400 e "felskyltad". Ska nog stå linjenr 31 å inte 16.... Men Tärnaby va ju rätt iaf.

(Det är jag som hälsar.)