Huvudmeny

City Shuttle!

Startat av Carl Eric, 09 mars 2012, 19:28:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej!

Idag var jag ute på Bromma för att möta upp en kompis och då fick jag syn på en drös med vita Mercedes Sprinter bussar som jag inte sett tidigare. De hade alla texten "cityshuttle.se" på sidan, och nu när jag kom hem bestämde jag mig för att titta upp saken.

Och på hemsidan med samma namn (http://cityshuttle.se/) tittade jag ett informationsblad med spännande information!

Tydligen så skall Björks Buss AB på måndag starta två pendlarlinjer för företag till och från Bromma Flygplats till Frösundavik respektive Kista. Avgångar varje halvtimme mellan 07:00 - 09:30 samt mellan 14:00 - 17:00 berättar tidtabellen.

Kul med fler företag som utnyttjar den nya lagen, håller tummarna för att det går bra för dem!

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Lars-Håkan_E

Den här linjen har ju ingenting med förändringen i kollektivtrafiklagen att göra, det har inte funnits något hinder förut heller att konkurrera med FAC eller i detta fall med Flygtaxi.