Huvudmeny

Nya bussar till......

Startat av bisquit, 08 mars 2012, 17:59:39 PM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Vilken regionbuss körde på stan?
Vilken avgång körde Nobina på 500?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 11 april 2012, 22:14:12 PM

Regionbussen var 5161:an som syntes på linje 21, Minns inte exakt vilken avgång det var tyvärr :-/ -
tror det var runt 13.30?! - tog ingen bild då...

homer

det finns att läsa i denna tråd att söne har ett nytt garage i Frövi, dessutom har man väl garaget i Lindesberg och Kopparberg kvar, dvs man har mer garageplatser nu än innan, men samtidigt står de att Nobina kör merparten av alla 303:or som väl borde vara majoriteten av Sönes alla avgångar? vad finns kvar åt söne? dem andra linjerna till bla Ramsberg, Frövi samt expresslinjen 803?
Jag får de helt enkelt inte att gå ihop!!! har man fått såna enorma trafikökningar på de som förut bara hade 2 eller 3 avgångar om dagen???

virtual1

Citat från: homer skrivet 12 april 2012, 16:59:02 PM
det finns att läsa i denna tråd att söne har ett nytt garage i Frövi, dessutom har man väl garaget i Lindesberg och Kopparberg kvar, dvs man har mer garageplatser nu än innan, men samtidigt står de att Nobina kör merparten av alla 303:or som väl får säjas borde vara majoriteten av Sönes alla avgångar? vad finns kvar åt söne? dem andra linjerna till bla Ramsberg, Frövi samt expresslinjen 803?
Jag får de helt enkelt inte att gå ihop!!! har man fått såna enorma trafikökningar på de som förut bara hade 2 eller 3 avgångar om dagen???

söne kör massor, bla 303, 308, 314, 324, 351, 354, 380 samt all skolbusstrafik i Lindesberg

Bussmicke

Expresslinjen 803 finns väl inte kvar.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bisquit

Nepp inga expresslinjer finns kvar! Undantaget är linje 841 Askersund-Örebro. För övrigt är både expressen till Laxå, Karlskoga, Lindesberg nedlagda pga pengabesparing. Sen om dem spara in så mycket på det vet jag inte..
Å vad gäller Söne, så har dem väl några omlopp på Linje 303. I synnerhet alla som utgår ifrån Kopparberg. Då Nobina vänder i Linde...

Citat från: Bussmicke skrivet 12 april 2012, 17:08:06 PM
Expresslinjen 803 finns väl inte kvar.

Christer K

Citat från: virtual1 skrivet 11 april 2012, 23:55:02 PM
Regionbussen var 5161:an som syntes på linje 21, Minns inte exakt vilken avgång det var tyvärr :-/ -
tror det var runt 13.30?! - tog ingen bild då...
Talade med en förare i kväll och de kör med regionbussar som förstärkning om det behövs, ibland tar de en sådan buss på grund av vagnbrist. Ofta var det linje 21 som kördes med regionbuss vid vagnbrist.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

//Bussmicke.

Christer K

Citat från: Bussmicke skrivet 14 april 2012, 08:49:12 AM
Varför just linje 21?
Jag kan bara gissa för att det är industrier i ena änden och villor i den andra, inte många som åker med barnvagnar och annat.
Berglunda - Rynninge

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

en_dalmas

Citat från: Christer K skrivet 14 april 2012, 08:54:30 AM
Jag kan bara gissa för att det är industrier i ena änden och villor i den andra, inte många som åker med barnvagnar och annat.
Berglunda - Rynninge

// Christer K

kan också bero på att Linje 21 går bara vardagar till 19-20 tiden, går kvällar och helger också men dom turerna är anropsstyrda

en_dalmas

Citat från: Bussmicke skrivet 11 april 2012, 22:14:12 PM

på 500 så har vi 2 morgonturer först vid 5:45 tror jag, och sen vid 7:10 tror jag det är,
och på eftermiddagen är det 15:10 och 17:10.
men jag har för mig att 15:10-turen inte körs skoldagar, så den körs inte sen när skolorna slutar

en_dalmas

och Scania-bussarna får nog sina premiär-turer på måndag då det verkar som att vi har blivit av med 3 av våra bussar enligt ett annat inlägg, vi chaufförer som kan tänkas komma att köra Scania-bussarna har åtminstone fått en genomgång om bussarna

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=52584.0

j-a

Citat från: en_dalmas skrivet 14 april 2012, 17:56:33 PM
och Scania-bussarna får nog sina premiär-turer på måndag då det verkar som att vi har blivit av med 3 av våra bussar enligt ett annat inlägg, vi chaufförer som kan tänkas komma att köra Scania-bussarna har åtminstone fått en genomgång om bussarna

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=52584.0
Du får rapportera om hur dom fungerar,dom 3 som vi fick till Dalarna verkar iallafall vara måndagsexemplar allihop :(

en_dalmas

Citat från: j-a skrivet 14 april 2012, 19:51:14 PM
Du får rapportera om hur dom fungerar,dom 3 som vi fick till Dalarna verkar iallafall vara måndagsexemplar allihop :(

ok, det låter inte så lovande.
det jag vet än så länge är att vi informerades om att det tydligen inte ska finnas automatisk dörrbroms, så när man står vid en hållplats så är det P-bromsen, fotbromsen eller en dörrbroms-knapp som finns i instrumenteringen som gäller

en_dalmas

nu är dom ute i trafik :)

såg 2 av dom igår, en skulle till Karlskoga och en till Linde.

får se när man får se en bild på dom här när dom är ute i trafik :)