Gamla bilder som får nya liv & ommålningar

Startat av Andreas91, 08 mars 2012, 03:35:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Jag fick lust att pyssla och trixa lite och här är resultaten:

Det blev som sagt även lite ommålningar och denna gång fick det bli två "stombussar" - en buss, eller åtminstone modell, som kanske får figurera som stombuss i framtiden, samt en buss som på sin höjd kanske får agera stombuss i busshimmelen, för jag skulle bli mycket förvånad om denna buss ens finns kvar idag. Här är iaf Keolis 5710 och 4286 i nya skepnader:

Hoppas att bilderna uppskattas!  :)

Björn Forslund

Kul med lite effektfulla bilder.
Fast jag jobbar tvärtom, med riktiga gamla färgförändrade bilder som jag försöker få "normala" igen...
En del ser ut som din bild med de två ledvagnarna.

Carl Eric

Citat från: Andreas91 skrivet 08 mars 2012, 03:35:31 AM

Det blev som sagt även lite ommålningar och denna gång fick det bli två "stombussar" - en buss, eller åtminstone modell, som kanske får figurera som stombuss i framtiden, samt en buss som på sin höjd kanske får agera stombuss i busshimmelen, för jag skulle bli mycket förvånad om denna buss ens finns kvar idag. Här är iaf Keolis 5710 och 4286 i nya skepnader:

Bra ommålning! Blev riktigt snyggt!

Dock hoppas jag att vi inte får se dessa i blått på riktigt, eftersom att de bara tar 43 passagerare...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!