En dubbeldäckare i stadstrafik

Startat av Joakim Wahlberg, 07 mars 2012, 20:41:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

SL linje 651 borde anses som stadstrafik åtminstone, den är ju så kort och går ju inom Norrtälje tätort ::)

Nobina 7412 på linje 651 vid Norrtälje Busstation tidigare idag. Fler bilder från Norrtälje kommer senare!

//Jocke
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

MrX

Tidig morgon kan man se dubbeldäckare på flera andra stadslinjer med, 651, 656 och 657. Men då gäller det att vara på plats innan 05 på morgonen för det är nämligen ett par dubbeldäckare som tar ett varv innan de går på 676. Ett litet fototips kanske?

J0han

657 har 2 avgångar med dd kl 0456 och 0519 på vardagar från Lommarvägen sen åker dom till station och skyltar om till 676 vilket tycker jag är bra om man vill ha bra platser ;)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.510876,18.176251
Sent from my iPhone using Tapatalk

Ersa

Trevlig bild! :)

651 är mycket riktigt en av stadslinjerna inom Norrtälje tätort. Med sina 1,1 km och fyra hållplatser efter busstationen är det nog SL:s allra kortaste linje. SL godkände redan på Busslinks tid att blåbussar fick köras på linjen för att hålla nere antalet tomkörningar och omlopp som annars hade behövt utökas rejält. Sedan depåns alla bussar blev lågentré går ju stadslinjerna med fördel att använda som rena transportsträckor från garaget ner till busstation. Dvs att det blir enklare att blanda om omloppen och slippa ha några få bussar som enbart går på stadslinjerna, som förr.

bjorn_k

Men omloppen under dagen är ändå ofta lagda med samma buss på samma stadslinje... 1173 1174 1175 tillexempel =)

Joakim Wahlberg

Tack för fototipset! Men så tidigt kan jag nog inte vara i Norrtälje, min första buss från andra sidan av länet (Enhörna) går nämligen vid 6-tiden ;) tack Ersa för berömmet! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

J0han

Du får ta med dig tält o slå upp en trevlig sommar dag :)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.764558,18.688604
Sent from my iPhone using Tapatalk

Trier

Måste erkänna att jag alltid tyckt att det ser dumt ut med en framdörr som öppnar framåt.... ;)

Annars så ser väl modellen ok ut.

//Mr T

P.Ek

Tack för bilden! Destinationsskylten är väl lite klantigt gjord på dessa bussar, ser ju ut som den går mot Vargatan..

bjorn_k

Skylten är perfekt. Hålet i karossen är klantigt gjort. :(

P.Ek

Citat från: bjorn_k skrivet 08 mars 2012, 21:00:21 PM
Skylten är perfekt. Hålet i karossen är klantigt gjort. :(

Japp, det är sant ;)

Olle

Citat från: P.Ek skrivet 08 mars 2012, 20:02:11 PM
Tack för bilden! Destinationsskylten är väl lite klantigt gjord på dessa bussar, ser ju ut som den går mot Vargatan..
Jo, men det är ju Vargatan i Norrtalje  :D Internationellt utan å,ä och ö