Nobina - Danderyds sjukhus

Startat av Mikael T Nilsson, 06 mars 2012, 19:13:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några bilder på temat Nobina/Danderyds sjukhus. Först dubbeldäckaren 7418 som står uppställd vid Danderyds sjukhus i avvaktan på tjänstgöring från Stockholm/Tekniska högskolan mot Norrtälje som linje 676. Bredvid står en av Nobinas tjänstebilar (Skoda).

Numera är rampplatserna vid Danderyds sjukhus märkta med olika bussbolags namn och loggor. Nobina har tydligen reserverade platser mellan vissa klockslag.

Dagtid M-F brukar en röd Volvo B9S samt minst två dubbeldäckare från Nobina Norrtälje stå uppställda vid rampen. Även bussar som ska trafikera linje 625 som utgår från Danderyds sjukhus utnyttjar "Nobina-ramparna".

En kortvagnstur på linje 625 mot Söderhall (kl. 15:33-avgången). Idag trafikerade en boggievagn denna tur, Nobina 5524.
Efterföljande tur på linjen trafikeras av Keolis.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussfanatikern

Så vitt jag kan se så står det 5244 på den här bussen och inte är den av boggietyp heller.

J0han

Citat från: Bussfanatikern skrivet 07 mars 2012, 00:14:36 AM
Så vitt jag kan se så står det 5244 på den här bussen och inte är den av boggietyp heller.

"En kortvagnstur på linje 625 mot Söderhall (kl. 15:33-avgången). Idag trafikerade en boggievagn denna tur, Nobina 5524.
Efterföljande tur på linjen trafikeras av Keolis."

Tror inte han fick med den på bild, utan tog på en annan buss som han tog ett par dagar innan :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Johan Ek skrivet 07 mars 2012, 00:35:55 AM
"En kortvagnstur på linje 625 mot Söderhall (kl. 15:33-avgången). Idag trafikerade en boggievagn denna tur, Nobina 5524.
Efterföljande tur på linjen trafikeras av Keolis."

Tror inte han fick med den på bild, utan tog på en annan buss som han tog ett par dagar innan :)

Det är rätt tolkning. Bilden på 5244 var inte från samma dag jag lade ut den (bilden tagen 28 februari). Den dagen jag skrev inlägget (6 mars) var det boggievagn 5524 som trafikerade denna tur.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

bjorn_k

Dessutom är det inte en Skoda... ;)

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

bjorn_k

Exakt! Tror detta var en av utbildarna som hämtade vagn i Danderyd pga bussbrist...

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael