Huvudmeny

Arriva 6488

Startat av Fredde, 05 mars 2012, 17:22:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

En DAB med ett hjul i varje hörn... 8) Borde varit en upplevelse att köra denna från Trelleborg till Stockholm :P

Arriva 6488 hos Busmarket, Huddinge 2012-03-05.

Mattias Petersson

Var som tusan så dom är i stockholm, tack du visar bilder på dom var bra tak sen man sog dom  :)
Vilken DAB står framför 6488 då?
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Svenn Erik Nielsen

En DAB med ett hjul i varje hörn... 8) Borde varit en upplevelse att köra denna från Trelleborg till Stockholm :

Hej alla

Got det inte var meg, jag har prövet at köre sådan en i Danmark, inte bra.

Svenn Erik

Ted Selander

Hörde ett vittne som sett transporten på E4:an genom Småland, en grön DAB för egen maskin och en annan på trailer. Inga nummerangivelser finns.

Stefan P

Hej

Har kört likadana bussar i Karlskoga, jag säger bara en sak inte utan för stadsgränsen. Jag kan tänka den körde upp bussen ifrån Trelleborg var ganska mör efteråt.

mvh Stefan P

Niclas Rosenius

Citat från: Ted S skrivet 05 mars 2012, 18:39:37 PM
Hörde ett vittne som sett transporten på E4:an genom Småland, en grön DAB för egen maskin och en annan på trailer. Inga nummerangivelser finns.

Skulle tänka mig att man tog dom på trailer, dom är väl nästan i klass med våra gamla Ontario som vi hade i Uppsala.

//Niclas

virtual1

Citat från: DAB skrivet 05 mars 2012, 18:06:50 PM
Var som tusan så dom är i stockholm, tack du visar bilder på dom var bra tak sen man sog dom  :)
Vilken DAB står framför 6488 då?

6489 och 6490 finns även där med!

yngrot

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 06 mars 2012, 15:05:15 PM
  Skulle tänka mig att man tog dom på trailer, dom är väl nästan i klass med våra gamla Ontario som vi hade i Uppsala.

//Niclas

Dessa är väl bättre än Ontario att köra iaf man slipper ju sitta på den varma motorn och köra ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Håkan 62

Har kört DAB några ggr mellan Trelleborg och Helsingborg. Vi fick ibland lämna dom till Scania i helsingborg för rep.
Dom gick faktiskt bättre än man tror, så länge man låg på ca 70-75 km/t.