En närstudie av Peggy.. (bilder)

Startat av Jacob, 03 mars 2012, 18:33:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

..eller Edlunds Trafik 7708 ;) Bilderna tagna 1 mars då jag åkte en sväng med Mattsson.

Centralstationen

Grindstugan

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Peter Rost

Lite nyfiken: Är påsarna som hänger över armstöden avsedda för eventuell (vomitering) åksjuka?

/Peter

Lars

Citat från: Peter Rost skrivet 03 mars 2012, 18:52:51 PM
Lite nyfiken: Är påsarna som hänger över armstöden avsedda för eventuell (vomitering) åksjuka?

/Peter
Det kan de med fördel användas till men man hänger ofta sådana påsar när det saknas papperskorgar under stolarna och speciellt när man kör tur med en linjebuss. Det är inte så snyggt men mycket effektivt för skräpet hamnar där det ska och det är lätt att plocka bort vid städning.

Robert T

Fint att man använder ett annat bolags påsar...

Lars

Citat från: Robert T skrivet 03 mars 2012, 19:41:42 PM
Fint att man använder ett annat bolags påsar...
På hemsidan till Edlunds trafik AB står det att Verksamheten omfattar linjetrafik för Nobina mellan Uppsala och Alunda........ .
Då påsarna härleder från tiden Nobina hette Swebus och att bussen säkert städas i samarbete med Nobina. Det är nog inte så konstigt att dessa påsar finns i bussen och hängs dit för att passagerarna inte ska slänga skräpet på golvet!

Carl Eric

Dock är det inte alls snyggt. Snyggare och dessutom enklare att städa är det om man använder "Sopi"-påsar! https://www.staplesnetshop.se/web/ePortal/ctrl?action=showiteminfo&itemNo=1806401&loc=subgroup
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Robert T

Citat från: Lars skrivet 03 mars 2012, 22:24:32 PM
På hemsidan till Edlunds trafik AB står det att Verksamheten omfattar linjetrafik för Nobina mellan Uppsala och Alunda........ .
Då påsarna härleder från tiden Nobina hette Swebus och att bussen säkert städas i samarbete med Nobina. Det är nog inte så konstigt att dessa påsar finns i bussen och hängs dit för att passagerarna inte ska slänga skräpet på golvet!

Är det inte nya Swebusloggan?
Hur som, vi får inte använda några som helst produkter med Swebusloggan på inom Nobina, då ska inte en UE använda det heller!

Peter Rost

Citat från: Lars skrivet 03 mars 2012, 19:06:53 PM
Det kan de med fördel användas till men man hänger ofta sådana påsar när det saknas papperskorgar under stolarna och speciellt när man kör tur med en linjebuss. Det är inte så snyggt men mycket effektivt för skräpet hamnar där det ska och det är lätt att plocka bort vid städning.

På såvis. ;D

/Peter

Björn Ax

Är detta en gratisbuss? :P

Då varken almex eller bankkortsmaskin är installerade. :D

Jacob

Citat från: Robert T skrivet 03 mars 2012, 22:54:47 PM
Hur som, vi får inte använda några som helst produkter med Swebusloggan på inom Nobina, då ska inte en UE använda det heller!

Får ni inte? Hur kommer det sig då att du förut inför en nattur hängde upp swebuspåsar på sätena?

//Jacob

Robert T

Citat från: Jacob skrivet 04 mars 2012, 03:14:17 AM
Får ni inte? Hur kommer det sig då att du förut inför en nattur hängde upp swebuspåsar på sätena?

//Jacob

De kanske var de enda jag hade? Jag minns inte. Men att köra med dom en nattur och sedan slänga dom är väl lite annat än att köra med dom dygnet runt som soppåsar?

Jacob

Kan ju vara de enda Edlunds har också..

//Jacob