F.d. SL H91 hos Busslink (Mercedes O405 led)

Startat av Mikael T Nilsson, 03 mars 2012, 17:09:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här är en bild på en av Hornsbergs tre MB O405-ledvagnar som bl a trafikerade linje 70. Bussarna har även varit stationerade i Söderhallen för linje 47(E) men trafikerade även en del Nacka-/Värmdölinjer. Vid leverans till SL (med littera H91) var de blå med röd rand. Kanske ett första prov på stombusslackering.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jacob

Åh vilken underbar buss! Synd att man aldrig åkte någon sådan. När försvann dessa?

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmupp

Du råkar inte ha en bild på den i leveransutförande?

Mikey

Trevligt! Det är alltid kul med lite "udda" vagnar, speciellt O405 som är så trevliga! :)

Jacob

Citat från: Bussmupp skrivet 03 mars 2012, 17:32:16 PM
Du råkar inte ha en bild på den i leveransutförande?

Bussmicke har
http://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H091/index.html

Skulle också gärna se interiörbilder om sådana finns.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmupp

Citat från: Jacob skrivet 03 mars 2012, 19:05:19 PM
Bussmicke har
http://bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/SL_Buss/H091/index.html

Skulle också gärna se interiörbilder om sådana finns.

//Jacob

Tänkte inte på det. Tack Jacob. De var ju ganska snygga då.

Mikael T Nilsson

Kul att ni uppskattade bilden! Ja, O405 var en trevlig vagntyp, men sällsynt hos SL.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 mars 2012, 11:52:17 AM
Kul att ni uppskattade bilden! Ja, O405 var en trevlig vagntyp, men sällsynt hos SL.

Trevlig var den eftersom den var så pass udda. Lät mycket men hände inget när man gasade. Med sina 74 knappar vid förarplatsen och för att öppna för en barnvagn behövdes det tryckas på 3 knappar så var den inte så rolig att köra enligt dom förarna som hade den på Linje 70. Dom rullade på fasta omlopp på Linje 70.

F.Å

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 mars 2012, 11:52:17 AM

Glöm inte bort de två fd. ML-exemplaren hos Linjebuss. 3159 och 3160 som förgyllde några år i Råsta tidigt 2000-tal.
Har du några bilder på dom?

Mikael T Nilsson

Kul att ni uppskattade bilderna! Jag såg nu att Bussmickes bilder på Råstas O405:or var bättre än mina, så jag hoppar över att skanna dem.
Vänliga hälsningar,

Mikael

F.Å

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 06 mars 2012, 07:54:42 AM
Kul att ni uppskattade bilderna! Jag såg nu att Bussmickes bilder på Råstas O405:or var bättre än mina, så jag hoppar över att skanna dem.

För min del får du gärna skanna om du orkar. Det var två mycket roliga vagnar att ha spenderat tid i.

Mikael T Nilsson

Citat från: F.Å skrivet 06 mars 2012, 17:53:05 PM
För min del får du gärna skanna om du orkar. Det var två mycket roliga vagnar att ha spenderat tid i.

Det får bli vid ett senare tillfälle. Just nu har jag inte tillgång till skannern. Men bilder blir det säkert framöver  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael