Huvudmeny

Keolis 7542 (bilder)

Startat av Jacob, 03 mars 2012, 16:51:45 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jacob

I denna på linje 828 tillbringades natten tillsammans med Johan Ek, Jim, Rebecca HarkurGin och Yujin.

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Inte visste jag att Gubbängen tursätter boggievagnar i Skogåstrafiken.
Jag har bara sett kortvagnar på 828/831.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

virtual1

Citat från: Jacob skrivet 03 mars 2012, 16:51:45 PM
I denna på linje 828 tillbringades natten tillsammans med Johan Ek, Jim, Rebecca HarkurGin och Yujin.

Låter lagom suspekt ;-) - men vad gjorde ni under natten? =)

Jacob

Jim jobbade till ca 4 så vi hängde med som sällskap :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

J0han

Chauffören fick välja själv vilken buss han ville ha så det kan vara därför ;) dock körs 828/831 oftare med ledbuss än kortbuss :)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.446905,18.124784
Sent from my iPhone using Tapatalk

ch buss

Citat från: Jacob skrivet 03 mars 2012, 16:51:45 PM

//Jacob

Så roligt du tar bilder, kul se hur ser ut inne.

// Ch buss

Mikael T Nilsson

Citat från: Johan Ek skrivet 03 mars 2012, 17:45:24 PM
dock körs 828/831 oftare med ledbuss än kortbuss :)
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.446905,18.124784
Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack för info. De senaste åren har jag mest besökt Farsta dagtid och då har det endast varit kortvagnar på dessa linjer.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 mars 2012, 11:48:29 AM
Tack för info. De senaste åren har jag mest besökt Farsta dagtid och då har det endast varit kortvagnar på dessa linjer.

Då får väll jag säga att under den tiden jag körde i Gubbängen Aug-Nov så var det 99.5% bara ledvagnar på 828an.

P.Ek

Citat från: Jim skrivet 04 mars 2012, 15:04:25 PM
Då får väll jag säga att under den tiden jag körde i Gubbängen Aug-Nov så var det 99.5% bara ledvagnar på 828an.

Oj! Förändring sedan jag såg 828an sist, för ett par år sen då det bara gick kortvagnar i form av Omnilink, MaxCi, CN113 och någon Volvo i 46xx-serien.

Optimal

Citat från: P.Ek skrivet 04 mars 2012, 15:14:44 PM
Oj! Förändring sedan jag såg 828an sist, för ett par år sen då det bara gick kortvagnar i form av Omnilink, MaxCi, CN113 och någon Volvo i 46xx-serien.

Men det var ju då Handen hade den =).

P.Ek

Citat från: Jim skrivet 04 mars 2012, 15:21:56 PM
Men det var ju då Handen hade den =).

Juste! Glömde att Gubbängen har den nu ;)

Mikael T Nilsson

Citat från: Jim skrivet 04 mars 2012, 15:04:25 PM

Tack för info. Då har jag lyckats pricka in några av de få avgångar som trafikeras med kortvagn  :)

Bussarna på bilderna ovan har ganska nyligen flyttats från Gubbängen till Nyboda.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Mikael T Nilsson

...och här kommer en ledbussbild på 828:an. Hade glömt bort denna.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Optimal

3117 är ju f.ö kvar i Gubbängen. Såg den där för nån timme sen. Rampad och klar :)

kent.S

3117 kan du inte ha sett rampad och klar i gubbängen, den tiden stod den inkörd i garaget i nyboda som den nu tillhör