Ny SL-vagn? (ingen bild)

Startat av Menzies, 02 mars 2012, 16:58:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Menzies

Mötte tidigare idag på E18 en sl stripad Solaris led på väg västerut. Har det bara varit på prov eller är det Solaris leder på ingång till SL-land?

virtual1

Citat från: Menzies skrivet 02 mars 2012, 16:58:32 PM
Mötte tidigare idag på E18 en sl stripad Solaris led på väg västerut. Har det bara varit på prov eller är det Solaris leder på ingång till SL-land?

Västerut???? Hur du än kör kan du inte komma till Sthlm om du kör västeröver på E18 då Sthlm är så lång österut du kan komma på E18! Vilken färg hade den? Oslo kör ju röda Solarisleder annars (självklart inte SL-stripade) men kan likväl vara förvillande lika!

Menzies

Jag kan min geografi, och den körde västerut. Och jag ser skillnad på Oslos stripning och sl, med tanke på att jag kört lastbil i båda städerna!

homer

Citat från: virtual1 skrivet 02 mars 2012, 17:15:38 PM
Västerut???? Hur du än kör kan du inte komma till Sthlm om du kör västeröver på E18 då Sthlm är så lång österut du kan komma på E18! Vilken färg hade den? Oslo kör ju röda Solarisleder annars (självklart inte SL-stripade) men kan likväl vara förvillande lika!
han har ju inte skrivit att bussen är på väg till stockholm  ;) bara att den ska västerut på e18

för övrigt skulle jag nog visst vilja påstå att de går att köra västerut på e18 och komma till Stockholm, om man kör från Kappelskär, då E18 är en Öst-västlig Europaväg och inte en Syd-Nordlig

Ersa

Citat från: homer skrivet 03 mars 2012, 00:00:48 AM
för övrigt skulle jag nog visst vilja påstå att de går att köra västerut på e18 och komma till Stockholm, om man kör från Kappelskär, då E18 är en Öst-västlig Europaväg och inte en Syd-Nordlig

Mellan Kapellskär och Rösa ja. Mellan Rösa och Stockholm går det inte direkt att kalla E18 för en ren öst-västlig väg. Tänk om Trafik Stockholm hade rapporterat om en trafikolycka på E18 vid Rösa sex mil öster om Stockholm. Vilket liv det hade blivit på folk, om de ens skulle förstå. ;)

virtual1

Citat från: Menzies skrivet 02 mars 2012, 23:57:54 PM
Jag kan min geografi, och den körde västerut. Och jag ser skillnad på Oslos stripning och sl, med tanke på att jag kört lastbil i båda städerna!

Jag tvivlar inte på att du kan skillnaden mellan väster och öster, menade mest bara
Att det vore underligt om den ska till sl-land om den är på väg vsterut, för stockholm ligger inte västerut på E18 hur du än kör menade jag!