Stadsbussarna Gävle "problem"

Startat av Klaverdörr, 02 mars 2012, 00:08:31 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Klaverdörr

Hej!

Har under under februari månad fått totalt 225kr på resegarantin och åkt taxi för ca 200kr pga förseningar med trafiken i Gävle och att understryka är att ingen av dagarna har det varit något "extremväder" så jag undrar om någon har koll på om omlopp och tidtabeller ej är synkade mot verkligheten i Gävle ?
Normalt åker jag buss sällan men denna månad tänkte jag att nu testar jag bussen fullt ut alla arbetsdagar denna månad i lite "dålig" vinter dvs ingen riktig vinter för södra norrland och detta resultat blev det, som jag anser mindre smickrande för det körande företaget...

Om jag gör samma val nästa år i samma månad kommer det vara lika illa (med samma väder) tro?

Ska understyrka att ett 30dagars kort kostar 475 kr och det är nästan samma summa totalt jag fått tillbaka också förutom att taxiresan ej gav mig pengar i handen men jag kom hem nästan i tid ist !

Hade jag valt taxi alla gånger så hade kostnaden blivit nästan 800kr ist men 3 ggr valde jag att vänta ist och sedan skicka in på resegarantin då inte hade allt för brottom dvs en lägre kostnad för bolaget.. Detta kan inte vara bra med så dåligt gjorda tidtabeller och omlopp!

Finns det någon som har koll på varför det fungerar så här i Gävle, det är inte första vintern detta bolag kör i Gävle!

Der_löwe

Det kan ju såklart ha att göra med massor av olika saker. Busshaverier, förarmissar, planeringsmissar, väder, ovanligt stort resande på enskilda turer osv är ju vanliga orsaker till förseningar i alla trafikområden.

Men vet med säkerhet att man i Gävle under en dag i februari tvingade ställa ett stort antal turer på grund av förseningar vad gäller gasleveranserna till den tankstation som finns i Sörby Urfjäll. Något som man blev meddelade om i "elfte timmen".

enjoyable

Citat från: Överlid skrivet 03 mars 2012, 16:11:57 PM

Men vet med säkerhet att man i Gävle under en dag i februari tvingade ställa ett stort antal turer på grund av förseningar vad gäller gasleveranserna till den tankstation som finns i Sörby Urfjäll. Något som man blev meddelade om i "elfte timmen".

Den dagen var hemsk. Kaos, rent kaos.

preacher

Hur ser tidtabellerna ut över lag i Gävle? Är omloppen tajta? Vi hade stora problem i Karlskrona med 4 omlopp men tack vare ny planerare lyckades han få in en halv buss per omlopp som löste nästan alla våra stress/förseningsproblem på dom linjerna. Tack Jesper
//Pär
Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss