Södertälje-Norsborg-Liljeholmen..

Startat av Bussmicke, 09 oktober 2007, 15:13:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Citat från: Bussmicke skrivet 09 oktober 2007, 15:13:53 PM

Vad föranleder denna suspekta skyltning, och varför så långt upp på resan?

Viktor

Bussmicke

Den skyltningen är för att resande å sträckan Skäcklinge-Tumba station inte skall ta denna linje då den ej angör stationen.
Vid korsningen innan stationen tar den till höger och bron över järnvägen i stället för att köra rakt fram till stationen.
//Bussmicke.

Bussmicke

//Bussmicke.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

christianm

Tjusiga bilder men jag ser inte ersättaren jag nämnde i SMS:et...

Bussmicke

//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 10 oktober 2007, 22:51:20 PM
Glömde visst den..

Ojdå. Bussen som en gång gick mellan Hofors station och Hofors centrum och då tillhörde Hofors-Torsåkers Taxi. Om man tittar noga ser man att den har Tåg i Bergslagens färgsättning. Bussen gick sedan till Flygbussarna, där den tydligen inte blev så långvarig.
Det var ständigt krångel med den här bussen när den gick som tåganslutning. Så gott som varje gång vi på Tågkompaniets driftledning ringde för att förvarna om en rullstol så blev svaret att bussen var ersatt av den gamla bussen. Vilken visade sig vara en Mercedes O309. Hur rullstolstransporten löstes vet jag inte, men på något sätt gick det.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 10 oktober 2007, 22:58:39 PM
Ojdå. Bussen som en gång gick mellan Hofors station och Hofors centrum och då tillhörde Hofors-Torsåkers Taxi. Om man tittar noga ser man att den har Tåg i Bergslagens färgsättning. Bussen gick sedan till Flygbussarna, där den tydligen inte blev så långvarig.
Det var ständigt krångel med den här bussen när den gick som tåganslutning. Så gott som varje gång vi på Tågkompaniets driftledning ringde för att förvarna om en rullstol så blev svaret att bussen var ersatt av den gamla bussen. Vilken visade sig vara en Mercedes O309. Hur rullstolstransporten löstes vet jag inte, men på något sätt gick det.

Och jag som trodde den då tillhörde FAC..
//Bussmicke.

Bussmicke

Nu pinnar den på upp och nerför backen dagarna i ända.
hur länge hissen står denna gång står väl skrivet i stjärnorna..
//Bussmicke.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 11 oktober 2007, 01:02:31 AM
Och jag som trodde den då tillhörde FAC..

Jag är lite osäker på om det var FAC som ägde bussen och att Hofors-Torsåkers Taxi i så fall bara var operatör. Det var i alla fall de som körde den.
Bussen har haft 5 ägare. Enligt Svensk Busshistoria importerades den till Sverige av FAC, som således i varje fall var första svenska ägaren.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)