Kameraköp, behöver tips!

Startat av Jacob, 28 februari 2012, 22:50:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

OSkar000

Båda är bra, köp den du trivs bäst med.

Som argument för Nikon är deras förträffligt smidiga och ljusstarka 35/1,8 som Canon än så länge inte har någon direkt motsvarighet till. Möjligen Sigma 30/1,4 men då är man uppe kring 4000kr i inköpspris vilket är lite i saftigaste laget.

Se till att köpa så bra objektiv som du anser dig ha råd med och som du behöver. En vettig normalzoom kommer man långt med och även om de som säljs ihop med kamerorna inte är de roligaste objektiven på alla sätt så presterar de helt okej om man ser till att köpa de versionerna som har bildstabilisering (VR på Nikon, IS på Canon).
Komplettera med fler/bättre objektiv kan man alltid göra senare när behov uppstår och det finns plats i budgeten.

Carl Eric

Jag fotograferar med NIKON och är nöjd, men precis som många innan mig har sagt är det mycket en vanesak. För mig var det givet att köpa en NIKON eftersom att det är vad jag hade fotograferat med innan jag köpte min egna kamera....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!