Huvudmeny

GUB 506.....

Startat av Jacob, 28 februari 2012, 21:29:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

......har fått sin reg.plåt flyttad från vänster sida till höger sida, varför? Är det krav på att skolskylten ska sitta på vänster sida eller?

Jämför med 601

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Vet inte om det är lag, men den syns mycket bättre för fordon som kommer bakifrån som skall passera bussen när man har skylten blinkande. Mer i synfältet.

//Niclas

Robert T

Ska GUB ha skolskyltar nu?

Jacob

De har haft det på sina korta omnicityn i fram (och bak!?) förut, tror dock inte de sitter kvar. 160 pch 161 har i alla fall skolskylt bak och fram.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Robert T skrivet 28 februari 2012, 21:55:35 PM
Ska GUB ha skolskyltar nu?

Om man kör rena skolturer (ej i samband med linjetrafik) skall fordonet ha fungerande skolskyltar. Gissningsvis har GUB några få rena skolturer. Det torde finnas någon regel om att skolskyltarna måste sitta på vänster fordonshalva för att synas bäst. I varje fall vad gäller bakstammen. Fram verkar de kunna få sitta i mitten under vindrutan. Jämför placeringarna av skyltar på de bägge fordonen i denna tråd:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=51488.0

Att jag personligen inte skulle vilja skicka iväg egna framtida barn i en OmniCity låggolv utan bälten är en annan sak...

lil-sis

Citat från: Ersa skrivet 28 februari 2012, 22:02:55 PM
Om man kör rena skolturer (ej i samband med linjetrafik) skall fordonet ha fungerande skolskyltar. Gissningsvis har GUB några få rena skolturer. Det torde finnas någon regel om att skolskyltarna måste sitta på vänster fordonshalva för att synas bäst. I varje fall vad gäller bakstammen. Fram verkar de kunna få sitta i mitten under vindrutan. Jämför placeringarna av skyltar på de bägge fordonen i denna tråd:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=51488.0

Att jag personligen inte skulle vilja skicka iväg egna framtida barn i en OmniCity låggolv utan bälten är en annan sak...

Skolturerna är i huvudsak mitt i stan bara, så det går inte så snabbt ;)