Några länstrafikbussar i Örebro...

Startat av Ulf Berlin, 27 februari 2012, 14:44:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...likaledes tagna den 21 februari tagna i"trafikutövarordning"./Ulf

NOB 7001 på väg från USÖ mot Resecentrum
Resten av bilderna är tagna vid USÖ(=UniversitetsSjukhuset i Örebro)

NOB 7000

NOB och BIV delar uppenbart trafiken på linje 500 och här avgår NOB 5840 mot Karlskoga

NOB 4799(NOBs nummerserier i Örebro län är verkligen ett ihopplock ;)

NOB 5163 Observera extraljusen!

NOB 5826(Från Gotland?)

KEO 3453(Odensbackenlinjerna körs med ledvagnar och även 1267 sågs)

KEO 3278(Även KEOs nummerserier är väl utpridda)

Weidermans 101("Små"bolag har inv nummer ;))

Weidermans 15

BIV(Vänersborgs linjetrafik)165 med Lahtikaross(Obs det intressanta utförandet på bokstäverna :)

virtual1

Citat
KEO 3278(Även KEOs nummerserier är väl utpridda)

Just i Örebro är de väl som minst utspridda ;-) - Hos Odensbacken rullar det väl numer nästan bara bussar i 32XX och 34XX-serien! Kan finnas nåt ströex i 35XX och 39XX (skolbussar) samt 1266 också, men de är få...

Annars - en liten fråga - vad har du för kamera. tycker nästan alltid att dina bilder ser lite 'dammiga' och oskarpa ut, oavsett vilka ljusförhållanden som råder, det är som du får fokus bara på en liten punkt i bilden och sen blir resten rätt oskarpt! Tycker det är kul att se dina bildserier, men de skulle nog kunna bli ännu bättre kanske med nån annan inställning?!

swedebear

Min första reaktion var va...500 till Karlskoga men sen insåg jag att det är väl för att den går i ett svep till Karlstad?

bisquit

Kan tillägga om det nu inte ändrat sedan min senaste notering. Så har även Weidermans en buss som går på linje 500, Karlskoga-Örebro. Brukar oftast vara buss 24 eller buss 10. Å klart ett litet bolag, som är stort lokalt. Må ha invnr. Då de har ca 45bussar. Fördelat på 1garage, samt 2depåer. För i Kumla så är bussarna parkerade inomhus.  8)

Ulf Berlin

Citat från: virtual1 skrivet 27 februari 2012, 15:53:14 PM
Just i Örebro är de väl som minst utspridda ;-) - Hos Odensbacken rullar det väl numer nästan bara bussar i 32XX och 34XX-serien! Kan finnas nåt ströex i 35XX och 39XX (skolbussar) samt 1266 också, men de är få...

Annars - en liten fråga - vad har du för kamera. tycker nästan alltid att dina bilder ser lite 'dammiga' och oskarpa ut, oavsett vilka ljusförhållanden som råder, det är som du får fokus bara på en liten punkt i bilden och sen blir resten rätt oskarpt! Tycker det är kul att se dina bildserier, men de skulle nog kunna bli ännu bättre kanske med nån annan inställning?!
Tja,jag använder en liten Panasonic kompaktkamera och jag"fixar"inga inställningar innan eller efter bildtagningen utan har den på normal autofokus inställning
som jag tycker fungerar bra.
Ang Odensbacken så lades ju en lista ut över KEOs vagnar där för ett tag sedan,men hittar den inte.
Är det inte fler nummerserier än dessa så är dom som sagt inte så utspridda ;)/Ulf

Stefan P

Hej

Tack, för bilder på landsbyggsbussar i från Örebro Län det ser man inte för ofta.

mvh Stefan P

Ulf Berlin

Citat från: Stefan P skrivet 28 februari 2012, 12:30:41 PM
Hej

Tack, för bilder på landsbyggsbussar i från Örebro Län det ser man inte för ofta.

mvh Stefan P
Haha.
Ibland är det kul att överraska :)/Ulf

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Ser att 5163 numera finns i Örebro län. Det är en f.d. Blekingevagn. Även 5162 ska finnas i länet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.